اخبار

نخستین نمایشگاه صنعت پلاستیک در کابل به همت انجمن ملی پلاستیک و پلیمر آغاز به کار کرد

بسپار می نویسد، محمد محقق معاون ریاست اجراییه در افتتاح اولین نمایشگاه صنعت پلاستیک در کابل گفت؛ رشد افغانستان تنها با تامین امنیت امکان پذیر نیست و باید صعنت این کشور نیز همانند امنیت تقویت شود.

 

محقق تاکید کرد؛ فعال سازی پارک‌های صنعتی یکی از جدی ترین و مهم ترین نیاز سرمایه گذاری در کشور است و حکومت تلاش می‌کند تا این پارک های فعال ساخته شوند.

در همین حال قربان حقجو معین تجارتی وزارت تجارت در این برنامه گفت؛ افغانستان سالانه 300 میلیون دلار جنس پلاستیک از خارج کشور وارد می سازد که از این میان 100 میلیون ان از کشور ایران وارد افغانستان می شود.

در همین حال خانجان الکوزی معاون اتاق تجارت و صنایع کشور گفت؛ اولین نمایشگاه صنعت پلاستیک در 95 غرفه برای مدت سه روز افتتاح شد که در این نمایشگاه مسئولات از صنعتکاران افغانستان، ایران و ترکیه و چین به نمایش گذاشته شدند.

آقای الکوزی بیان داشت؛ در سراسر کشور بیشتر از دو صد کارخانه صنعت پلاستیک موجود است که از این میان 102 کارخانه آن فعال است.

نمایشگاه صنعت پلاستیک برای مدت سه روز از تاریخ 12 (ثور) تا 15 اردیبهشت در کابل افتتاح شد که در این نمایشگاه 95 غرفه از کشورهای افغانستان، ایران و ترکیه و چین به نمایش گذاشته شده اند.

پاویون ایران با محوریت انجمن ملی صنایع پلاستیک ایران و با حضور ۴۰ شرکت ایرانی بیشترین فضا را به خود اختصاص داده و به معرفی محصولات و توانمندی های ایران در زمینه های مواد اولیه پلیمری، مستربچ و کامپاند، ماشین آلات، لوله و اتصالات، پروفیل و لوازم ساختمانی لوازم خانگی و … پرداخته است.

مراسم افتتاحیه این نمایشگاه با حضور مقامات ارشد دولتی و خصوصی افغانستان از جمله استاد محقق معاون معاونت اجرایی رییس جمهور، نایب رییس اتاق بازرگانی، معاون وزیر تجارت و رییس مرکز تجارت جهانی، مسولین سفارت ج.ا ایران و بیش از۳۵۰ تاجر و بازرگان از کشور افغانستان برگزار شد و مورد استقبال رسانه های افغانی قرار گرفت.

منبع:افغان نیوز/ انجمن ملی صنایع پلاستیک


[EasyDNNnewsLink|114]

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا