اخبار

ميزان فروش چسب و درزگير در دنيا تا سال ٢٠٢٢ به ٦٦،٨٧٦ ميليون دلار خواهد رسيد

بسپار می نویسد، براساس تحقيقي كه توسط  Allied Market Research با عنوان دنياي چسب و درزگير، بازار، موقعييت و پيش بيني ٢٠١٥-٢٠٢٢ انجام شده است، انتظار مي رود ميزان تقاضاي چسب و درزگير با ميزان رشد ٣،٧٪‏ از سال ٢٠١٦ تا سال ٢٠٢٢ ميلادي به مقدار ٦٦،٨٧٦ ميليون دلار برسد. 

چسبهاي پايه آبي در سال ٢٠١٥ حدود ٤٠٪‏ بازار جهاني را به خود اختصاص داده اند و زيست محيط بودن آنها دليل اصلي انتخابشان نسبت به چسبهاي پايه حلالي بوده است

يكي از عواملي كه باعث اين افزايش در بازار چسب و درزگير ميشود ، افزايش تقاضا در صنعت خودرو و بسته بندي است . در صنعت خودرو به تدريج چسب و درزگير جايگزين جوشكاري در نصب قطعات ميشود تا وزن خودرو را كاهش دهد كه اين باعث افزايش راندمان در مصرف سوخت خواهد شد.
رشد زياد فعاليتهاي ساختاري اين انتظار را در رشد مصرف چسب و درزگير ايجاد ميكند . رشد صنعت شهر سازي و افزايش جمعيت در كشورهاي در حال توسعه به همراه بازگشت به فعاليتهاي ساخت و ساز در اروپا و امريكا باعث تقويت تقاضا در بازار چسب و درزگير خواهد شد ، همچنين قوانين سختگيرانه براي چسبهاي پايه حلالي بدليل الودگي ، اثر مخرب بر لايه ازن و سلامت انسان بخصوص دستگاه تنفسي ، بر بازار اين نوع محصولات اثر محدود كننده خواهد داشت .
افزايش اقبال عمومي بر چسبهاي دوستار محيط زيست نسبت به سيستمهاي سنتي پايه حلالي باعث افزايش رشد اينگونه چسبها در بازار خواهد شد .
انتظار ميرود بخش چسبهاي پايه آبي به روند رو به رشد خود در طي اين دوره ادامه دهد و دليل آن هم آگاهي مصرف كننده نهايي است .
صنعت بسته بندي و ساختمان و ساخت و ساز ، به سمت چسبهاي دوستار محيط زيست و پايه آبي ميروند ، يك دليل آن اين است كه چسبهاي پايه حلالي داراي مواد فرارهستند ، و دليل ديگر آن ايمن بودن چسبهاي دوستار محيط زيست در فضا و محيط كار ميباشد .
چسبهاي پايه آبي ، بدون عناصر سمي و خطرناك آلي است بنابر اين از قوانين سخت گيرانه موجود طبعييت ميكند .
در سال ٢٠١٥ درزگيرهاي پايه سليكوني بيشتر از٤٠ درصد بازار چسب و درزگير دنيا را به خود اختصاص داده است كه به دليل سازگاري ، استحكام ، پايداري و دوام آن ميباشد . اين درزگيرها به دليل سازگاري بيشترين ميزان تقاضا را در صنعت ساخت و ساز داشته اند.

پيش بيني ميشود تقاضا براي كفش و كاربردهاي پزشكي به ترتيب باعث افزايش رشد ٥.٦٪‏ و ٤.٨٪‏ در اين دوره خواهد شد . اين افزايش رشد بدليل رشد توليد كفش در جهان خصوصا در چين و ساير كشورهاي نوظهور صنعتي است و مصرف چسب در چندين زمينه پزشكي نظير كاشت ايمپلنت ، پيوند بافت ، دندان پزشكي و پانسمان رشد خواهد كرد


نقاط كليدي اين مطالعه :
انتظار ميرود آسيا و اقيانوسيه سرآمد رشد مصرف چسب و درزگير تا سال ٢٠٢٢ بوده و اروپا در جايگاه بعدي قرار گيرد .
انتظار ميرود چسبهاي سليكوني تا سال ٢٠٢٢ همچنان بر بازار مسلط باشند .
صنايع بسته بندي ، ساختمان و ساخت و ساز بيش از نيمي از صنعت چسب و درزگير را در سال ٢٠١٥ به خود                

اختصاص داده اند .
چسبهاي ذوب شونده   (Hot melt) با رشدي حدود ٦.٥ درصدي در اين دوره مواجه خواهند شد.
–  
چين به تنهايي ٢٠٪‏ مصرف جهاني چسب و درزگير را در سال ٢٠١٥ به خود اختصاص داده است.

اروپا , آسيا و اقيانوسيه بازار جهان را هدايت ميكنند و به تنهايي دو سوم گردش مالي چسب و درزگير را در اختيار دارند . در سطح جهاني ، آسيا- اقيانوسيه بيشترين مصرف چسب و درزگير در صنعت خودرو ، ساختمان و ساخت وساز و بسته بندي را به خود اختصاص داده است ، از اين رو اين ناحيه بزرگترين متقاضي چسب و درزگير در دنيا در سال ٢٠١٥ بوده است و انتظار ميرود اين روند همچنان تا سال ٢٠٢٢ ادامه يابد .
بيشتر شركتها در اين بازار در بخش تحقيق و توسعه سرمايه گذاري كرده اند تا محصولات دوستار محيط زيست را توسعه دهند . شركتهايي كه نقش اصلي را در اين فرايند ايفا ميكنند عبارتند از :


Henkel AG&Co KGaA , Sika AG, H.B.Fuller, 3M Corporation, Bostik SA, Huntsman International LLC , Avery Dennison Corporation , Dow Corning Corporation, Wacker Chemie AG , and RPM International Inc.

Source : Allied Market Research , published by Specialchem -2016-05-30

Mahdi Shahriar – INS GmbH , [email protected]


 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا