اخبار

موفقیت ها و چالش های پیش روی جمع آوری بطری های PET/ چند درصد بطری ها بازیافت می شوند؟

گروه ترجمه و تولید محتوا در بسپار/ ایران پلیمر می نویسد، در سال 2014 حدود 66 میلیون بطری PET با ظرفیت 1/5 لیتر جمع آوری شده و تحت بازیافت قرار گرفت. این رقم برابر با 57 درصد بطری هایی است که در بازار وجود داشت. این مطالب توسط PCI PET Packaging Resin & Recycling برای Petcore Europe از میان بازیافت کنندگان و جمع آوری کنندگان منتشر شد.

طبق گفته ی مدیر Petcore Europe :”جمع آوری و بازیافت PET طی 25 سال اخیر رشد بسیار زیادی داشته و همانند یک داستان با پایان خوش است. بطری های PET محصولاتی هستند که بیش از همه به خصوص در اروپا تحت بازیافت قرار می گیرند. این در حالی است که می توان خیلی بیشتر از آنچه که هست عمل کرده و نقشی بسیار کلیدی را در اقتصاد مدرو اروپا بازی کرد.

با نگاهی به آمارهای منتشر شده در سال 2014 دراروپا، 1/8 میلیون تن بطری و ظروف نگهدارنده جمع آوری شد که این رقم در مقایسه با سال 2013 حدود 6/8 درصد رشد داشته است. در همان سال میزان بطری موجود در بازار 3/1 میلیون تن بود که این میزان جمع آوری 57 درصدی را نشان می دهد. این درحالی است که جمع آوری بطری ها در سال 2013 نسبت به قبل نیز حدود 4/8 درصد رشد داشته است.

اما با وجود افزایش بازیافت، چالش هایی نیز در این زمینه وجود داشت. با وجود قیمت اندک رزین PET استفاده نشده، تقاضای خرید برای PETبازیافت شده به دلیل قیمت بیشتر، کمتر بود.

 

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا