اخبار

مهلت یک ماهه بانک ها برای تعیین تکلیف واحدهای صنعتی و طرح های ناتمام

بسپار به نقل از ایرنا می نویسد،  مدیرعامل سازمان صنایع‌کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران گفت: طرح ها و واحدهای صنعتی معرفی شده به بانک ها، باید حداکثر در یک ماه بررسی و پس از تکمیل مدارک تعیین تکلیف شوند.

به گزارش سازمان صنایع‌کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران، علی یزدانی در نشست کارگروه اقتصاد مقاومتی در استانداری تهران، بر آزادسازی وثیقه های مازاد متناسب با بازپرداخت هر بخش از تسهیلات پرداخت شده به بنگاه ها تاکید کرد و افزود: بر اساس تصمیم کارگروه اقتصاد مقاومتی بانک ها باید نتیجه بررسی وضعیت طرح ها و واحدها اعم از موافقت یا مخالفت را به همراه دلایل آن در مدت حداکثر یک هفته به کارگروه اعلام کنند.
معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت ادامه داد: اولویت پرداخت تسهیلات به بنگاه های کوچک و متوسط دارای کمبود نقدینگی است.
یزدانی اضافه کرد: آن دسته از بنگاه های تولیدی کوچک و متوسط که مشکلات نقدینگی بیشتری دارند و از لحاظ ظرفیت تولید، دانش فنی، توان مدیریت و بازار با مشکلی که مانع راه اندازی یا افزایش ظرفیت تولید می‌شود روبرو نیستند، می‌توانند در صورت راه اندازی سریع و ایجاد اشتغال جدید از این تسهیلات بهره مند شوند.
وی بر افزایش سرمایه کنونی صندوق ضمانت سرمایه‌گذاری صنایع کوچک تاکید کرد و گفت: اکنون فرآیند ارایه تسهیلات بعضی بانک ها برای صنایع کوچک، متناسب با شرایط این بنگاه ها و سازگار با توان آنها نیست. بنابراین باید پیگیری شود همه بانک ها وثیقه های ‌صندوق ضمانت سرمایه‌گذاری صنایع کوچک را بپذیرند.

** وضع واحدهای تولیدی استان تهران
مدیرعامل سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران توجه به توان مدیریت و بازار محصولات تولیدی را ضروری دانست و گفت:‌ در استان تهران دو هزار و 47 واحد تولیدی با ظرفیت کمتر از 50 درصد به فعالیت مشغولند.
مدیرعامل سازمان صنایع کوچک و شهرک های صنعتی عنوان کرد: قرار است 317 طرح صنعتی با پیشرفت فیزیکی بالای 60 درصد در استان تهران به بهره برداری برسد.
یزدانی شمار شهرک های صنعتی استان تهران را 27 مورد برشمرد و اضافه کرد: ‌در شهرک ها و نواحی صنعتی استان تهران چهار هزار و 372 واحد پروانه بهره برداری دارند.
وی شمار واحدهای صنعتی تملک شده از سوی بانک ها در استان تهران را 33 واحد اعلام کرد.
تا پایان سال 1394 ساخت 948 شهرک و ناحیه صنعتی در ایران تصویب شده است.
همچنین 777 شهرک و ناحیه صنعتی در کشور نیز تا پایان پارسال، مشغول فعالیت بوده اند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا