اخبار

مهدی علیخانزاده: پازل صنعت رنگ ایران بدون تحقیقات و صادرات کامل نمی شود

بسپار/ ایران پلیمر  مدیر عامل شرکت تعاونی تولید رنگ و رزین الوان اظهارداشت: سالهاست که در کشورمان بخصوص در بخش ساختمان انواع خاصی از رنگها استفاده می شود و این یکنواختی در بازار مصرف رنگ سبب شده است که تولیدکنندگان با بکارگیری روشهای قدیمی، خود را بی نیاز از تحقیق برای دستیابی به روشهای نوین توليد بدانند.
به گزارش روابط عمومي الوان مهندس مهدی علیخان زاده تصريح كرد: امروز صنعت رنگ ساختمان افزون بر 90 درصد نیازهای داخلی کشور را تأمین می کند و تولیدات خارجی به جز در برخی پوششهای صنعتی و خودرویی نفوذ چندانی در بازار ایران ندارد.
وي ادامه داد: در اين شرايط شرکت رنگ الوان در زمینه تولید اعم از صنعتی و ساختمانی استراتژی خود را بر توسعه واحد تحقیقات و گسترش بازارهای صادراتی با تکیه بر کیفیت محصولات براساس آخرین دستاوردهای تحقیقاتی مرتبط، قرار داده است که خوشبختانه عملکرد موفقی را در این زمینه در کارنامه خود به ثبت رسانده است.
مهدی علیخان زاده با بيان اينكه مهم ترین فعالیت در صنعت تولید رنگ و رزین تثبیت برند و حرکت تحت لوای برند است خاطرنشان ساخت: در عین حال صاحب تکنیک بودن و ارائه محصولات به روز و مطابق با الگوی مصرف خانوار و صنعت، ضمن حرکت به سمت توسعه رنگ و پوششهای صنعتی و ساختمانی سازگاربا محیط زیست و در اصطلاح تولید محصولات سبز نیز همواره از دیگر اهداف استراتژیک شرکت تعاونی تولید رنگ و رزین الوان بوده است.
علیخان زاده تاكيد كرد: با وجود بیش از یک دهه تحریم، شرکت الوان نه تنها در تأمین نیازهای داخلی کشور بلکه در تسخیر بازارهای صادراتی هدف خود نیز با موفقیت عمل نموده است، چرا که دریافت کننده فن آوری نبوده که با کوچکترین دغدغه و نوسان همانند تنش های سیاسی، تحریم و مشکلات بازار، قادر به ادامه کار نباشد. از اين منظر بومی سازی دانش و تمرکز بر بازارهای هدف يكي از عوامل الوان در شرايط تحريم است. 
وي افزود: رنگ الوان در زمینه تحقیقات اقدامات موثری انجام داده است تا بتواند تعادل کیفی محصولات خود را در این صنعت از گزند تحریم ها و رقبای خارجی و داخلی مصون بدارد.
مدير عامل الوان تصريح كرد: تأکید بر تحقیقات در زمینه تولید، بازاریابی محصول  و استراتژی گسترش بازار صادراتی، ضمن برخورداری از آزمایشگاه های مجهز و مستقل که در محل کارخانه الوان مستقر است، این شرکت را قادر به تولید محصولات خاص مهندسین نموده که امروزه استفاده از آن در کشورهای صنعتی و فراصنعتی جایگاه ویژه ای دارد.
این تولیدکننده همچنين تحقیق و ارائه تکنیک در تولید و اجرا را مزیت شرکت خود در رقابت با سایر رقبا در صنعت رنگ دانست و گفت: رنگ الوان همواره تلاش نموده تا بتواند تولیدات خود را متناسب با تحولات جهان و تغییرات الگوی مصرف به روز رسانی نماید. تولید رنگهای آنتی باکتریال هوشمند الوان که در بیمارستانها ، مهد کودک، مدارس و کارخانجات تولید کننده مواد غذایی کاربرد دارد و محصولات خاص مهندسی این شرکت و خانواده رنگهای آکریلیک آب پایه غیر حلالی و محصولات نانویی الوان از جمله اين محصولات است.
مدیر عامل تعاوني توليد رنگ و رزين الوان در پايان با اشاره به اهمیت صادرات کالای ایرانی تأکید كرد: با وجود اینکه حضور بیش از یک دهه تحریم ها شرایط دشواری برای تولیدکنندگان رنگ و پوشش ایجاد کرده است اما تغییر نگرش نسبی به بازارهای صادراتی سبب گردیده است که الوان امروز به عنوان تولید کننده ایرانی بتواند حضور قدرتمندی در بازارهای صادراتی هدف خود داشته باشد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا