اخباراخبار ویژه

پنتون رنگ سال 2021 را معرفی کرد

بسپار/ایران پلیمر رنگ خاکستری با کد PANTONE 17-5104 و رنگ زرد با کد PANTONE 13-0647

این زوج رنگ منعکس کننده­ ی حس قدرت و امیدواری هستند که هر دوی این ویژگی­ها همیشگی و بارز خواهند بود.

رنگ خاکستری با کد PANTONE 17-5104 و رنگ زرد با کد PANTONE 13-0647 دو رنگ مستقل هستند که دو عنصر متفاوت را نشان می­دهند که یکدیگر را همراهی می­ کنند. این جملات بهترین توصیف برای رنگ سال 2021 پنتون هستند. این دو رنگ در کنار یکدیگر هم حس جنب و جوش را القا می­کنند و به طور همزمان گرما و امیدواری را به همراه دارند. این ویژگی­ها به طور منحصربه ­فرد در رنگ خاکستری و زردی است که موسسه ­ی پنتون اعلام کرده است. این احساسات در عمق این رنگ­ها پنهان است و روزهای آفتابی و سرشار از عشق را برای شما به ارمغان می ­آورد.

این موسسه اعلام کرده است: ما می­ خواهیم، پیام شادی و امید به همراه پایداری در همراهی توسط این دو رنگ زرد و خاکستری برای دنیا به ارمغان آورده شود. ما نیاز داریم که هرچیزی روشن­تر شود و این موضوع برای روح بشر بسیار مهم است. همانطور که انسان­ها به دنبال راه­هایی برای استحکام بخشیدن به خودشان هستند و امیدوارند که بتوانند بر شک و تردیدها غلبه کنند و با روحیه­ی بالا و جسورانه اهداف خود را پیگیری کنند، تلاش ما برای انتخاب این دو رنگ زرد و خاکستری را تایید می­ کند.

PANTONE 13-0647 Illuminating، یک زرد روشن و با نشاط است و با گرمای خود، قدرت خورشید را یادآور می­شود. PANTONE 17-5104 Ultimate Gray، یک رنگ نمادین است که به عناصر دیگر وابسته است و پایداری را به ذهن القا می­کند. این رنگ مانند سنگ­ریزه ­های لب ساحل و عناصر طبیعی است که ظاهر هوازده­ی آن­ها توانایی ایستادگی در برابر آزمون­های زندگی را القا می­کند. رنگ خاکستری بدون هیچ کلامی حس خونسردی، استواری و انعطاف­­پذیری را القا می­کند.

همچنین این رنگ­ها نیاز ذاتی ما به دیده شدن، شناخته شدن و شنیده شدن را نشان می­دهد. همراهی این دو رنگ موجب ایجاد درک بهتر و همچنین بهره­وری بیشتر هوشی می­شود و به همین دلیل راه­های جدیدی را برای دستیابی به افکار و نظریات متفاوت ایجاد می­کند.

در 20سال گذشته رنگ سال پنتون بر توسعه­ ی محصولات مختلف در صنعت مد، مبلمان منزل، طراحی صنعتی، طراحی گرافیکی و همچنین بسته­ بندی محصولات تاثیر زیادی گذاشته است. فرایند انتخاب رنگ سال پانتون بسیار متفکرانه بوده و بر اساس تغییرات رفتار و سبک زندگی مردم انجام می­شود. برای رسیدن به انتخاب نهایی سالانه، کارشناسان پنتون، همه ­ی دنیا را برای بررسی آثار رنگ­ جدید در نظر می­گیرند.

این تاثیر ممکن است بر روی صنعت سرگرمی و فیلم­های تولیدی، مجموعه­ های هنری مسافرتی، هنرمندان جدید، مد و طراحی، سبک زندگی، سبک بازی­ها  و شرایط اقتصای و اجتماعی جامعه باشد. این تاثیرات می ­تواند از فناوری­های جدید، مواد و پارچه­ ها سرچشمه بگیرد و بر روی رنگ، شبکه­ های اجتماعی و حتی رویدادهای ورزشی که توجه همه­ی دنیا را به سمت خود جلب می­کنند تاثیرگذار باشد.

موسسه­ ی رنگ پنتون یک واحد تجاری در پنتون است که اولین رنگ­های فصلی را مشخص می­کند، رنگ سال را نتخاب می­کند، فرایند رنگ­ها را در جهان پیش ­بینی می­کند و به شرکت­ها برای شناخته ­تر شدن برندشان، رنگ­هایی را پیشنهاد می­ کند. در پیش ­بینی فرایندهایی که در یک فصل رخ می­دهد روانشناسی رنگ و دادن مشاوره­ های رنگی، موسسه­ ی رنگی پانتون با برندهای جهانی همکاری می­کند تا از قدرت، روانشناسی و حس رنک­ها در طراحی­های راهبردی خود استفاده کنند.

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا