اخبار

معاون وزیر نفت در امور پتروشیمی: عربستان یک تهدید جدی ست/ پتروشیمی ها باید یکپارچه شوند

بسپار می نویسد، مدیر عامل شرکت ملی صنایع پتروشیمی در بیست و هشتمین اجلاس مدیران عامل شرکت های تولیدی پتروشیمی، با اشاره به تهدید جدی بازارهای ایران توسط عربستان، خواستار یکپارچگی تمامی واحدهای پتروشیمی شد.


 بخش پایانی بیست و هشتمین اجلاس مدیران عامل صنعت پتروشیمی با طرح موضوعات مهمی از سوی معاون وزیر نفت در امور پتروشیمی همراه بود که طی آن بر ضرورت اجرای یکپارچگی بازرگانی، توجه به ساخت داخل، استفاده از فرصت پسابرجام، تکمیل زنجیره ارزش و پرداخت مطالبات پتروشیمی تاکید شد.

وی یکپارچگی بازرگانی را مورد تاکید قرار داد و خاطر نشان کرد: تهدید عربستان بسیار جدی است و باید تمامی صنعت پتروشیمی با عزم راسخ خود این تهدید را به فرصت برای صنعت پتروشیمی تبدیل کنند.
مدیرعامل شرکت ملی صنایع پتروشیمی با اشاره به اینکه عربستان با وجود نداشتن منابع گازی حداکثر استفاده از منابع نفتی را دارد، ادامه داد: اکنون همه متوجه شدند که با افزایش مصرف جهانی محصولات این صنعت، پتروشیمی صنعتی بسیار سودآور است .
وی با تاکید بر حفظ و اولویت قراردادن منافع ملی، گفت: اکنون عربستان با استفاده از تمام ابزارهای تحت در اختیار خود، تهدید جدی در منطقه برای بازار پتروشیمی ایران است، و تنها راه مقابله با این تهدید، یکپارچگی تمام واحدهای پتروشیمی در امر سیاست گذاری عرضه و تعیین قیمت ها است.
شاهدایی به مدیران حاضر گفت: آینده صنعت پتروشیمی را شما رقم می زنید. برنامه تولید ما این است که تا پایان سال ۹۶ به رقم ۷۲ میلیون تن برسیم و در پایان برنامه ششم هدف گذاری ما رسیدن به تولید ۱۱۰ تا ۱۲۰ میلیون تن تولید است که تحقق این مهم همیاری شما را می طلبد
مدیرعامل شرکت ملی صنایع پتروشیمی در ادامه ضرورت حمایت و توجه به ساخت داخل را مورد تاکید قرار داد و گفت: استفاده از ساخت داخل و تکنولوژی های بومی را در صنعت پتروشیمی در اولویت قرار دهیم. ساخت داخل امروز مایه غرور و افتخار ماست. خارجی ها در بازدید از شرکتهای پتروشیمی ما از کیفیت و تکنولوژی تجهیزات داخلی ما متعجب می شوند

منبع:نیپنا

 

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا