اخبار

مصر یک مجتمع جدید تولید پلی پروپیلن می‌سازد

بسپار/ ایران پلیمر شرکت پتروشیمی سیدی کریر مصر یک مجتمع ۴۵۰ هزار تنی در اسکندریه را با هدف تولید پلی‌پروپیلن خواهد ساخت.

به گزارش نیپنا به نقل از پایگاه اینترنتی‌ آی ‌سی‌آی‌اس (ICIS)، شرکت آمریکایی دبلیو‌آر گریس (WR Grace)، فعال در حوزه فناوری صنایع شیمیایی و کاتالیست‌ها، قرار است فناوری تولید پلی پروپیلن (PP) خود را برای ساخت یک مجتمع ۴۵۰ هزار تنی در اسکندریه مصر، در اختیار شرکت پتروشیمی سیدی کریر (SIDPEC) این کشور قرار دهد.

اگر چه هنوز اطلاعاتی درباره جزئیات مالی پروژه یادشده منتشر نشده است اما این شرکت یادآور شد: قرارداد جدید شرکت سیدی کریر را قادر می‌سازد تا به کمک روزآمدترین فناوری موجود، به زودی محصولات پلی پروپیلنی دارای ارزش افزوده بالایی را برای عرضه به مشتریان خود تولید کند. این شرکت در حال حاضر یکی از تولیدکنندگان پیشگام پلی‌اتیلن (PE) در مصر به شمار می‌رود.

این شرکت جزئیاتی درباره زمان راه‌اندازی مجتمع تولید پلی پروپیلن جدید اعلام نکرد.

دبلیو‌آر گریس، یک شرکت خوشه‌ای آمریکایی مستقر در مریلند ایالات متحده است. این شرکت از دو بخش فناوری‌های کاتالیست (Catalysts Technologies) و فناوری‌های مواد (Materials Technologies) تشکیل می‌شود. گریس در واقع یک تولیدکننده مواد و محصولات شیمیایی ویژه (specialty chemicals materials) به شمار می‌رود.

شرکت سیدی کریر مصر نیز طرح مشترک (JV) است که در نوامبر سال ۱۹۹۷ میلادی تحت قانون سرمایه‌گذاری دولت این کشور احداث شد. این شرکت یکی از تولیدکنندگان عمده انواع پلی اتیلن محسوب می‌شود.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا