اخبار

مشکل خاص صادرکنندگان برای بازگرداندن ارز به روایت عسگراولادی

بسپار/ ایران پلیمر رییس اتاق بازرگانی مشترک ایران و چین، گفت: براساس بخشنامه بانک مرکزی، صادرکنندگان باید ارز حاصل از صادرات را به سامانه نیما بازگردانند، اما مشکل اینجاست که خریداران خارجی، معمولا وجوه را از طریق سیستم بانکی انتقال می دهند و آنها این سامانه را نمی شناسند.

به گزارش  ایرنا، «اسداله عسگراولادی» افزود: خریداران ما، نیما را نمی شناسند؛ آنها برای عرضه وجه، حساب بانکی مطالبه می کنند و می خواهند از طریق یک بانک وجه را پرداخت کنند.
«برای بازگشت ارز، باید مسیر دیگری پیدا کنیم زیرا اگر به حساب بانک ها واریز کنند، نهاد نظارت بر تحریم ها در وزارت خزانه آمریکا حساب آنها را می بندد.»
وی ادامه داد: همه صادرکنندگان معتقدند ارز حاصل از صادرات باید به چرخه اقتصاد بازگردد.
عضو هیات نمایندگان اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی تهران افزود: 65 سال است که در صادرات فعالیت می کنم؛ اگر در طول این سالها ارز را نمی آوردم که نمی توانستم صادرات خود را ادامه دهم.
وی ادامه داد: اینکه در ماه های اخیر، برخی ها ارز حاصل از صادرات را نیاوردند، نباید به حساب صادرکنندگان نوشت.
عسگراولادی در بخش دیگری از سخنان خود، افزود: وقتی نرخ ارز افزایش یافت، قیمت کالاهای صادراتی به همان میزان رشد کرد اما اکنون که ارز پایین آمده، قیمت ها همچنان بالا مانده اند.

 صادرات یک متولی می خواهد
وی همچنین در ادامه با تاکید بر اینکه صادرات یک متولی می خواهد، گفت: سازمان توسعه تجارت باید تفکیک و یک متولی برای صادرات با عناوینی همچون سازمان توسعه صادرات شکل گیرد.
عضو هیات نمایندگان اتاق تهران ادامه داد: اکنون حتی 30 درصد خدمتگذاران سازمان توسعه تجارت نیز به صادرات نمی پردازند و بیشتر کار آنها، متمرکز بر واردات است.
عسگراولادی یکی از مشکلات کنونی بازرگانان را طولانی بودن زمان تمدید کارت های بازرگانی بیان کرد و گفت: اکنون فعالان اقتصادی برای تمدید کارت های بازرگانی خود دو تا سه ماه معطل می شوند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا