اخبار

مسوولیت های اجتماعی/ Interpack: همایش حفظ غذا (Save Food)، رویکردی چندجانبه برای مقابله با اتلاف خوراکی‌ها

بسپار می نویسد، همایش حفظ غذا برای سومین بار در تاریخ 4 ماه می‌سال 2017 در خلال  Interpack 2017 برگزار شد. تفاوت این همایش با دو نوع پیشین خود در این بوده است که اینبار برگزاری در مرکز نمایشگاهی دوسلدورف و به عنوان بخشی از نمایشگاه Interpack 2017 صورت گرفت. اینبار این نمایشگاه رویکردی چند بعدی را در جهت مقابله با اتلاف و هدر رفت غذا دنبال می‌کرد.

سخنگویان این همایش از بخش‌های مختلف سیاسی، صنایع غذا و بسته‌بندی، تلفات غذایی، تحقیقات و جامعه‌ی عمرانی حضور داشتند. این سخنگویان رویکردهای جهانی البته با تمرکز بر جزئیات و شرایط ملی را ارائه میدادند. برای ششمین سال متوالی این همایش در حضور سازمان ملی غذا و کشاورزی (FAO)، برنامه‌ی محیط زیست سازمان ملل و Messe Düsseldorf با بیش از 850 عضو از صنعت، انجمن‌ها، مراکز تحقیقاتی و سازمان‌های غیردولتی (NGOs) برگزار شد.

سخنرانی افتتاحیه برای این همایش یک روزه توسط Werner Matthias Dornscheidt مدیرعامل Messe Düsseldorf GmbH صورت گرفت. پس از او Kostas G. Stamoulis معاون مدیر کل وزارت توسعه‌ی اقتصادی و اجتماعی سازمان FAO به سخنرانی در مورد چالش‌های موجود در مورد خوراکی‌ها در قرن 21 پرداخت. او پس از این سخنرانی یک یادداشت تفاهم در مورد همکاری‌های بیشتر FAO و Messe Düsseldorf به عنوان شرکای اصلی طرح حفاظت از مواد غذایی را امضا کرد.

آقای Dr. Klaus Heider رئیس گروه “ایمنی محصولات، نوآوری و سیاست‌ها‌ی مربوط به تغذیه” در آلمان کمپین “too good for the bin” را معرفی کرد. این کمپین بیان می‌کند که هنوز خیلی از مواد غذایی که به زباله می‌پیوندند برای مصرف هنوز مناسب می‌باشند. سخنرانی کلیدی (keynote speeker) این همایش نیز توسط Vytenis Andriukaitis مسئول امنیت غذایی در اروپا انجام شد.

پس از آن تمرکز بر شبه قاره‌ی هند بود. در این رابطه Smt. Gargi Kaul مشاور مالی در وزارت صنایع غذایی هندوستان در مورد شرایط موجود در این منطقه صحبت کرد. سپس صحبت‌هایی در مورد نتایج تحقیقات صورت گرفته در مورد ابتکار “حفظ غذا” در هندوستان انجام شد.

در بخش دوم این همایش در مورد تاثیرات آب و هوایی و ارتباط آن با اتلاف مواد غذایی صحبت شد. در سایر بخش‌ها نیز راه حل‌ها‌ی موجود در جهت جلوگیری از اتلاف غذا معرفی شدند. 

گزارش کامل  Interpack 2017 را در شماره 179 ام ماهنامه بسپار که در نیمه مردادماه منتشر شده است بخوانید.

در صورت تمایل به دریافت نسخه نمونه رایگان و یا دریافت اشتراک با شماره های 02177523553 و 02177533158 داخلی 3 سرکارخانم ارشاد تماس بگیرید. امکان اشتراک آنلاین بر روی صفحه اصلی همین سایت وجود دارد. 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا