اخبار

مزایده نان خشک شرکت بورسی تولیدکننده تایر در بازار بی‌مشتری

بسپار به نقل از فارس می نویسد، در جدیدترین اطلاعات دریافتی از بورس تهران در شرایط بازار بی مشتری تایر تولید داخلی، آگهی مزایده نان خشک و پالت پلاستیکی یک شرکت تولید کننده لاستیک، موضوع طنز و در عین حال غم‌انگیز برای سهامداران این شرکت رقم زده است. 


به گزارش فارس، هر عابری که این روزها گذرش به کیلومتر 5 جاده مخصوص تهران کرج افتاده باشد، با عبور از مقابل یک شرکت معروف تولید کننده لاستیک خودرو می تواند انبوهی از محصولات روی هم تل انبار شده آن در کف حیاط کارخانه را نظاره کند. 

به خاطر رکود اقتصاد، بی پولی مردم و کساد بازار خودرو، تقاضا برای لاستیک خودرو کاهش یافته و تایرها روی زمین کارخانه چیده شده و حتی از دیوارهای آن هم سرریز کرده است. 

این شرکت بورسی که قصد تامین نقدینگی با فروش زمین داشت، به تازگی با ناکامی از بابت فروش زمین 6 هکتاری خود طی دو نوبت متوالی مواجه شده در جدیدترین اطلاعات ارسالی به بازار سهام از آگهی مزایده اقلامی خبر داده که در نوع خود جالب است. 

مطابق با جدول زیر این شرکت تولید کننده لاستیک که در چرخه تولید محصولات خود با محصولات پتروشیمی سر و کار دارد، در آگهی مزایده ضایعات خود علاوه بر برخی تجهیزات و ماشین آلات صنعتی از نان خشک، فیلم ویدویی vhs ، ظروف پلاستیکی، پالت پلاستیکی و یخچال قصابی ایستاده نیز نام برده است. 

بر اساس این گزارش، شرکت مذکور در عملکرد شش ماهه سال مالی منتهی به پایان اسفند ماه 94 در حالی درامد برآوردی هر سهم خود در این بودجه را از 71 ریال سود به 269 ریال زیان تبدیل کرده که در شش ماهه امسال با پوشش 112 درصدی، زیان 302 ریالی به ازای هر سهم محقق کرده است. 

سایه سنگین رکود بر فضای کسب و کار و انباشت کالا در انبار کارخانجات تولیدی از یک سو، واردات بی رویه لاستیک بی کیفیت چینی از سوی دیگر، انباشت خودرو در پارکینگ خودرو سازان و بیکاری این روزها وضعیت اسفناکی برای شرکت های تولیدی و صنعتی به وجود آورده که می‌تواند با تسری یافتن بر معیشت مردم باعث مخاطره جدی برای دولت شود.


نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا