اخباراخبار ویژه

مروری بر تاثیر ویروس COVID-19 بر صنعت جهانی ماشین آلات فرآیند پلاستیک ها

گروه ترجمه و تولید محتوا در بسپار/ایران پلیمر  پیش بینی شده است تجارت جهانی ماشین های فراوری پلاستیک ها تا سال 2025 به عدد 24.3 بیلیون دلار خواهد رسید.

این عدد با افزایش مصرف کنندگان پلاستیک ها در حوزه ی صنعتی و تجاری ایجاد می شود. از بطری های پلاستیکی گرفته تا کیسه های پلاستیکی و همچنین صنایع مختلفی مانند صنعت هواپیمایی، خودروسازی و صنایع الکترونیکی، همه ی این عوامل موجب افزایش کاربرد پلاستیک ها شده است. با وجود اینکه هرروزه بر مقدار زباله های پلاستیکی افزوده می شود، ولی در واقع این دنیا به پلاستیک اعتیاد پیدا کرده است. پلاستیک ها به دلیل ویژگی های منحصربه فردی که دارند، مواد تولیدی مهمی هستند. این مواد عایق جریان الکتریسیته هستند، وزن کمی دارند، طول عمرشان زیاد است، شکل پذیر هستند، مستحکم بوده و مقرون به صرفه هستند. پلاستیک های مهندسی علاوه بر ویژگی های بیان شده، در برابر آتش از خود مقاومت نشان می دهند، مانع از رشد باکتری ها شده و همچنین خواص مکانیکی بسیار خوبی از خود نشان می دهند. لازم به ذکر است که نوآوری های دائمی در زمینه ی پلاستیک، آن ها را به جایگزینی مناسب برای فلزات تبدیل کرده است. افزایش بازیافت پلاستیک ها و پلاستیک های زیست تخریب پذیر یکی دیگر از عوامل موثر در گسترش تجارت این مواد به شمار می رود. در پی افزایش آگاهی های همگانی در زمینه ی محیط زیست، فناوری های قالب گیری تزریقی پلاستیک ها به سرعت در حال سازگاری با رزین مورد استفاده در تولید انواع مختلف پلاستیک های زیست تخریب پذیر است.
رزین پلاستیک های زیست تخریب پذیری که با فناوری های قالب گیری تزریقی سازگار هستند شامل، پلاستیک های ترموپلاستیک کششی ، پلی بوتیلن سوکسینات ، پلی هیدروکسی آلکانوآت ، پلی لاکتیک اسید و پلی کاپرولاکتان می شود.
نیاز به به روزشدن فراوری پلاستیک ها در کشورهای درحال توسعه، نیاز به جایگزینی ماشین آلات قالب گیری تزریقی را با ماشین های جدیدتر را ایجاد می کند. در تجارتی که برپایه ی فناوری قرار داشته باشد، تقاضا برای ماشین آلاتی با قابلیت افزایش انعطاف پذیری، تولید محصول بیشتر و با مصرف انرژی کمتر رو به افزایش خواهد بود. همچنین ماشین آلاتی با ویژگی های زیر نیز بیش از پیش مورد توجه قرار گرفته اند: ماشین های تزریق با دقت بسیار زیاد، ماشین هایی با مصرف انرژی و آثار زیست محیطی کمتر، ماشین آلاتی با بازده بالاتر و یا به عبارت دیگر ماشین های برقی و یا برقی هیدرولیکی، رشد تقاضا برای ماشین آلات تزریق مورد نیاز برای محصولات پزشکی و یا ماشین های تزریق میکرو برای تولید ایمپلنت ها با دقت بالا و قطعات جراحی و یا تشخیصی، افزایش تقاضا برای ماشین های تزریق با قابلیت چاپ سه بعدی.

آمریکا، چین و اروپا، با دارا بودن 65.5% از این تجارت، بزرگترین حجم تجارت این بخش در جهان را دارا هستند. همچنین، چین با رشد سالیانه 3.5% بیشترین رشد را در این زمینه در سال های اخیر از خود نشان داده است. این رشد به دلیل حضور صنایع رو به پیشرفتی مانند بسته بندی، ساختمان سازی و خودرویی در این کشور ایجاد شده است. در آمریکا و اروپا رشد این صنعت به دلیل افزایش تولید پلاستیک ها و لاستیک ها ایجاد شده است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا