اخبار

معاون وزیر نفت خبر داد: شمارش معکوس تولید پروپیلن از متانول آغاز شد

بسپار / ایران پلیمر بهزاد محمدی مدیرعامل شرکت ملی صنایع پتروشیمی صبح روز گذشته  18 شهریور با حضور در واحد نیمه صنعتی تولید پروپیلن از متانول موسوم به طرح MTP اعلام کرد: در برنامه کلان صنعت پتروشیمی، توسعه هوشمند بر اساس توسعه طرح های پیشران از مسیر تولید پروپیلن به عنوان یکی از زنجیره های مهم توسعه مورد توجه قرار گرفته است.  بنابراین در ابتدا نیاز است ظرفیت تولید پروپیلن افزایش یابد و سپس توسعه هوشمند صنعت از این مسیر دنبال شود.

وی افزود: واحد نیمه صنعتی تولید پروپیلن از متانول در مرکز پژوهش و فناوری ماهشهر اخیرا عملیاتی شد و طی هفته های آتی آماده بازدید سرمایه گذاران می باشد. همزمان با توسعه دانش فنی   MTP دانش فنی تولید تمام کاتالیست های مورد نیاز این واحد نیز کسب شده و واحد های نیمه صنعتی برخی از این کاتالیست ها نیز در حال بهره برداری هستند.

محمدی ادامه داد: در توسعه طرح های تولید پروپیلن، هم در بخش دانش فنی فرایند و هم در بخش کاتالیست های مورد نیاز، هیچ محدودیتی برای توسعه وجود ندارد.

رئیس هیئت مدیره شرکت ملی صنایع پتروشیمی در ادامه در خصوص سیاست و برنامه های این شرکت در جهت افزایش ظرفیت تولید پلی پروپیلن در کشور اظهارکرد: به زودی با اجرای طرح های GTPP , MTP در پارک عسلویه، امیر آباد و اسلام آباد غرب ظرفیت این محصول مهم به 4 میلیون تن در سال افزایش خواهد یافت.

 

منبع: نیپنا

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا