اخبار

محمدحسن پیوندی: قدیمی ترین پتروشیمی پلیمری خاورمیانه نوسازی می‌شود

بسپار می نویسد، مدیرعامل تاپیکو از نوسازی مجتمع پتروشیمی آبادان به عنوان قدیمی ترین شرکت پلیمری خاورمیانه خبرداد.

محمدحسن پیوندی با اشاره به برنامه ریزی برای بازسازی و نوسازی برخی از مجتمع‌های پتروشیمی تحت مدیریت تاپیکو از جمله نوسازی شرکت پتروشیمی آبادان گفت: در تلاشیم با نوسازی این مجتمع در مسیر افزایش راندمان گام برداریم.

  • تاریخچه مجتمع پتروشیمی آبادان به اواخر سال ٤٢ باز می‌گردد که موسسه نفت فرانسه از طریق سازمان برنامه و بودجه مامور شد تا در مورد مکان ایجاد صنایع پتروشیمی در ایران مطالعات جامعی به عمل آورد. این مطالعات سبب تاسیس شرکت سهامی پتروشیمی آبادان با مشارکت ٧٤ درصدی سهم شرکت ملی پتروشیمی و ٢٦ درصدی سهم شرکت بی اف گودریج آمریکا شد.

    عملیات ساختمانی شرکت پتروشیمی آبادان سال ٤٦ آغاز شد و سال ٤٨ به بهره برداری رسید.

    مدیرعامل تاپیکو، خوراک دریافتی، موقعیت مکانی، نیروی انسانی را از مزیت‌های پتروشیمی آبادان عنوان کرد و گفت: آنچه اهمیت دارد خوراک این مجتمع است که از پالایشگاه آبادان می‌آید که تلاش می‌کنیم این میزان خوراک را افزایش دهیم.

    ظرفیت اولیه تولید سالانه این پالایشگاه ٢٠ هزار تن پی وی سی، ١٠ هزار تن دودسیل بنزن و ٢٤ هزار تن سود سوز آور بوده است. در سال ٥٤ طرح گسترش با هدف افزایش تولید پی وی سی به ٦٠ هزار تن در سال اجرا شد.

    مجتمع پتروشیمی آبادان در سال‌های ٥٩ تا ٦٧ بر اثر آتش جنگ هشت ساله ایران و عراق ویران شد. پس از پایان جنگ، پتروشیمی آبادان از سوی نیروهای متخصص مجتمع بازسازی شد.

    پیوندی با بیان این که مجتمع پتروشیمی آبادان مجتمع بزرگی نیست و سرمایه گذاری بالایی نیاز ندارد، اعلام کرد: واحدهای این مجتمع به تدریج بازسازی می‌شود.

    مدیرعامل تاپیکو، فاینانس خارجی را یکی از گزینه‌ها در مسیر نوسازی مجتمع پتروشیمی آبادان اعلام کرد.

منبع:  شانا 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا