اخبار

محصولات پلیمری در سفينه های فضايي

گروه ترجمه و تولید محتوا در بسپار می نویسد، شركت Diversified Plastics با تجربه طولاني در توليد قطعات پزشكي از جنس پلي‌اتراتركتون (PEEK) در توليد قطعات مورد نياز در سفينه فضايي نيز به فعاليت مشغول است. قطعات ساخته شده توسط اين شركت در صفحه سلول خورشيدي سفينه Juno استفاده شده كه در چهارم جولاي و پس از پنج سال دور مدار مشتري شروع به چرخش كرد.

بسپار PEEK به دليل مقاومت در برابر امواج ماوراء بنفش، سفتي و سبكي براي اين منظور انتخاب شد. يكي از قطعات به روش قالب‌گيري تزريقي بر روي يك حلقه آلومينيومي ساخته شد. قطعه دوم، متشكل از 12 بخش فلزي بوده كه با استفاده از بخش مهندسي و طراحي ابزار اين شركت به روش فشاري بر روي قطعه پلاستيكي قالب‌گيري شده قرار داده شدند. بخش پلاستيكي اين قطعه بعنوان يك محافظ الكتريكي براي جلوگيري از قوس الكتريكي عمل مي‌نمايد. قطر اين قطعه بين 5 الي 7 اينج بوده و در يك قالب تك محفظه‌اي به روش قالب‌گيري تزريقي در دماي 371 درجه سانتيگراد توليد شد.

شركت Diversified Plastics تجربه‌ بسياري در فرايندسازي PEEK، Ultem، پلي‌كربنات و ساير رزين‌ها و رنگ‌دانه‌هاي گونه بهداشتي داشته و از دانش قالب‌گيري لاستيك‌هاي گرمانرم بر روي قطعات از پيش ساخته شده برخوردار است.

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا