اخبار

ماشین سازی پولاد: نمایش یک ماشین 800 تنی و تکنولوژی دوصفحه ای در ایران پلاست

بسپار / ایران پلیمر شرکت ماشین سازی پولاد بنا بر سنوات گذشته، همیشه حضور پرقدرتی در نمایشگاه ایران پلاست داشته و همواره دستاوردها و تکنولوژی های جدیدی در حوزه ماشین الات تزریق پلاستیک به صنعت پلیمر کشور ارایه کرده است. آقای حسن محمدی، مدیر فروش این شرکت گفت: ما در این نمایشگاه دستگاه 800 تن و تکنولوژی 2صفحه ای را در محل غرفه به نمایش گذاشتیم. امسال تنها شرکتی هستیم که در نمایشگاه ماشین آلات در حال کار و در حال تولید محصول داریم (یک ماشین در حال تولید صندلی). برای اینکه مشتری بتواند امکانات و قابلیت های دستگاه های 2صفحه ای را ببیند و این کار قطعا تاثیر مستقیم و مثبتی در انتخاب صحیح مشتری خواهد داشت. به خصوص برای دستگاه های سنگین و صنعتی و قطعات حجیم.
شرکت پولاد شرکتی ست که از سال 1359 یکی از بزرگترین سازندگان دستگاه های تزریق پلاستیک بوده و به عنوان ارایه کننده دستگاه های نسل جدید تزریق پلاستیک حدود 35 سال است که دستگاه می ساخته. در حال حاضر هم حدود 10 سال است که ما برند Borche را از چین وارد می کنیم و نماینده انحصاری این شرکت هستیم. در کنار بحث واردات دستگاه های تزریق پلاستیک تولیدکننده ظروف جدارنازک و همچنین پریفرم در شهرک صنعتی پرند و در کارخانه پولاد پویش نیز هستیم.
به صورت کلی می توانم بگویم که شرکت ما همواره سفارش های خود را به صورت متوالی از چین سفارش گذاری و وارد می کند و همواره انبار ما تا تناژ 500 تن که دامنه معمول دستگاه های تزریق هست موجودی دارد. برای تناژهای بالا تر هم به صورت سفارش گذاری در مدت 3 ماه برای مشتری وارد می کنیم.

 

آیا ممنوعیت های اخیر تاثیری بر فعالیت شما نداشته است؟
ببینید قطعا تاثیر گذاشته است. چون ممنوعیت واردات برای دستگاه های زیر 600 تن است و بسیاری از صنایع پیشرو کشور به خصوص صنایعی مانند بسته بندی، صنایع خودرو و صنایع پزشکی نسبت به این مساله اعتراض دارند. چون کیفیت و توان تولیدی که مدنظر تولیدکنندگان هست را دستگاه های تزریق داخلی نمی توانند پاسخگو باشند. در مورد همین قضیه هم خیلی از تولیدکنندگانی که ما با آنها در ارتباط هستیم طی نامه ای به انجمن ماشین سازان این را اعلام کردند و خواستار رفع این ممنوعیت ها شدند تا بتوانند ثبت سفارش کنند. بتوانند دستگاه موردنظر خود را وارد و استفاده کنند.

 

شرایط فعلی و آتی صنعت ماشین سازی را چگونه می بینید؟
شرایط فعلی بازار شرایطی هست که نه می توانیم بگوییم خیلی بد هست و نه می توانیم بگوییم خیلی خوب است! به خاطر این که  بسیاری از تولیدکنندگان به سمت بازار داخل سوق پیدا کرده اند و پنجره جدیدی به این بخش باز شده است.
قطعا احساس می کنم آینده بازار آینده خوبی خواهد بود، چون با ثبات قیمت دلار و رفع ممنوعیت واردات ماشین الات تزریق این فنری که جمع شده، آزاد خواهد شد و سیل زیادی از مشتری ها به بازار هجوم می آورند و آماده می شوند برای خرید و مجهز کردن کارخانه ها و تولید بیشتر.

 

و نمایشگاه چگونه بود؟
من راضی هستم علیرغم اینکه شاید خیلی از مشتری ها پتانسیل خرید دارند ولی عدم ثبات قیمت ارز باعث شده، مشتری دورنمایی از کار نداشته باشد و خرید کمتر اتفاق بیفتد. در کل من احساس می کنم نمایشگاه پتانسیل بالایی دارد و زمینه خیلی خوبی برای شرکت ها در زمینه خرید در آینده فراهم می آورد.
در پایان هم امیدوارم که انجمن ماشین سازان و انجمن های دیگر و انتشارات و مجلات در جهت توسعه این صنعت فعالیت کنند. همانطور که ما همیشه سعی بر بهبود و افزایش بهره وری در سازمان خود داریم.

 

(ادامه دارد …)

 

متن کامل این گزارش را که در شماره   203 بسپار در نیمه  شهریورماه  منتشر شده است، بخوانید.

در صورت تمایل به دریافت نسخه نمونه رایگان و یا دریافت اشتراک با شماره های 02177523553 و 02177533158 داخلی 3 سرکار خانم ارشاد تماس بگیرید. نسخه الکترونیک این شماره از طریق فیدیبو قابل دسترسی است

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا