اخبار

لاستیک‌های گرمانرم با پایداری گرمایی برای چسبندگی بیشتر

گروه ترجمه و تولید محتوا در بسپار/ ایران پلیمر نسل جدید آمیزه لاستیک‌های گرمانرم با کاربری قالب‌گیری همزمان توسط شرکت Teknor Apex ارائه شده است که چسبندگی بیشتر و قالب‌پذیری آسان‌تری دارند و نسبت به آمیزه‌هایی که پیشتر در بازار عرضه شده بود، اقتصادی‌ترند. به علاوه این شرکت برنامه آموزشی قالب‌گیری همزمان را نیز راه‌اندازی کرده که منبعی برخط برای استفاده از لاستیک‌های گرمانرم در قالب‌گیری همزمان است.

 

نسل جدید لاستیک‌های گرمانرم برای قالب‌گیری همزمان

آمیزه‌های Monprene®OM مبتنی بر فناوری‌های پیشرفته برای اصلاح چسبندگی ساخته شدند و استحکام چسبندگی بهتری را در طول قالب‌گیری همزمان با بسپارهای سخت‌تر نشان می‌دهند؛ این آمیزه برای تولید محصولات مصرفی، وسایل کوچک خانگی و سایر اجزایی که نیازمند ترکیبی از مواد نرم/سخت هستند، مورد استفاده قرار می‌گیرد. چهار دسته از درجه صنعتی این آمیزه‌ها در دسترس است که هر یک برای چسبیدن به یک ماده خاص طراحی شده است. شرکت Teknor Apex همچنین می‌تواند فرمول‌های سفارشی را برای برآوردن نیازمندی‌های خاص مشتریان توسعه دهد.

خانم Hilarie Rubin مدیر ارشد بازار محصولات مصرفی این شرکت می‌گوید: نسل جدید لاستیک‌های گرمانرم با امکان قالب‌گیری همزمان به لحاظ گرمایی پایدارتر از محصولات قبلی موجود در بازار هستند. آمیزه‌های Monprene®OM را می‌توان در دماهای بالاتری قالب‌گیری کرد که در این صورت امکان دستیابی به چسبندگی بهتر، بیشتر است.

چهار دسته استاندارد جدید

سه دسته از این چهار دسته استاندارد مبتنی بر فناوری لاستیک‌های گرمانرم استایرنی تولید شدند و خواص خوب لمسی برای سطوح خشک نشان می‌دهند. چهارمین دسته مبتنی بر فناوری TPV (شامل EPDM و PP) برای بهبود خواص مقاومت شیمیایی است:

  • Monprene OM-19300: درجات مختلف این رزین سختی در گستره‌ای از 30 تا 70 Shore A را تحمل می‌کند. آمیزه‌ها برای چسبندگی در کاربردهای عمومی و پلی‌استایرن و هم‌بسپارهای استایرنی با مقاومت بالا مانند متاکریلات-بوتادی‌ان-استایرن (MBS) طراحی شدند.
  • Monprene OM-19400: این دسته که کاربردهای عمومی دارند، گستره سختی از 40 تا 70 Shore A دارند و می‌توان آن‌ها را در قالب‌گیری همزمان گستره وسیعی از بستر بسپارهای گرمانرم‌ مورد استفاده قرار داد که برخی از آن‌ها پلی‌کربنات‌ها، اکریلونیتریل‌بوتادی‌ان‌استایرن‌ها، آمیزه‌های ترکیبی این دو، هم‌بسپارهای پلی‌استر، پلی‌اتیلن‌ترفتالات، پلی‌بوتیلن‌ترفتالات، اکریلیک‌ها، هم‌بسپارهای آن‌ها و استال‌ها هستند.
  •  Monprene OM-19100: این دسته به عنوان کم‌فشار و همچنین با خواص لمسی برای سطوح خشک شناخته می‌شوند و برای کاربردهای قالب‌گیری همزمان بر روی بستر نایلون طراحی شده است. گستره سختی از 40 تا 70 Shore A است.
  • Moprene OM-19100V: همانند OM-19100، این دسته از رزین‌هایی با خواص کم‌فشار تشکیل شده است که برای کاربردهای قالب‌گیری همزمان بر روی نایلون 6، نایلون 66 و نایلون 12 طراحی شده است. اما این دسته همچنین خواص مقاومت شیمیایی بهبودیافته دارند و گستره سختی آن از 65 Shore A تا 40 Shore D است.

خانم Rubin می‌گوید: بر اساس تجربه‌ای که در تولید لاستیک‌های گرمانرم و آمیزه‌های مهندسی گرمانرم در شرکت Teknor Apex داشتیم، نسل جدیدی از لاستیک‌های گرمانرم را تولید کردیم که امکان چسبندگی را در گستره زیادی از بسپارها ممکن کرده است. این محصولات توسط تیم متخصص ما به لحاظ رعایت قوانین و ایمنی محصول، ابزارسازی و آزمون چسبندگی پشتیبانی شده است و تیم مهندسی سیار ما به بهینه‌سازی فرایند کمک می‌کند.

شرکت Teknor Apex بخش جدید را در وبگاه خود تحت عنوان برنامه آموزشی قالب‌گیری همزمان راه‌اندازی کرده است. خانم Rubin می‌گوید: ما این محصول را به عنوان منبعی شماره یک برای قالب‌گیری همزمان بسپارهای گرمانرم طراحی کردیم. بازدیدکنندگان از وبگاه ما می‌توانند مطالب مختلفی از جمله راهنماها و مقالات فنی را برای انتخاب مواد و همچنین طراحی محصول و بهینه‌سازی فرایند بیابند.

 

 


 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا