اخبار

قوانین زیست محیطی بازار فوم‌های پلیمری را تا سال 2021 به 172 میلیارد دلار خواهند رساند

 گروه ترجمه و تولید محتوا در بسپار می نویسد،  طبق تحقیقات انجام شده و گزارش شده توسط Markets and Markets بازار جهانی فوم‌های بسپاری تا سال 2021 به 96/171 میلیارد دلار رسیده و شاخص رشد CAGR معادل با 5/8 درصد را خواهد داشت. 
این در حالی است که قوانین زیست محیطی در بعضی از صنایع نظیر ساخت و ساز، تخت خواب و مبلمان و بسته بندی منجر به رشد بازار این فوم‌ها خواهد شد. فوم‌های بسپاری در کاربردهای مختلفی نظیر بسته بندی، ساخت و ساز، خودروسازی و … مورد استفاده قرار می‌گیرند. در سال 2015 بخش صنعتی ساخت و ساز در بین سایر کاربردها بزرگترین بخش مربوط به این بازار را از لحاظ حجمی به خود اختصاص داد. این در حالی است که صنعت خودروسازی بین سال‌های 2016 تا 2021 بیشترین شاخص رشد CAGR مربوط به مصرف فوم‌ها را داشت. پس از خودروسازی، بیشترین مصرف فوم به کاربردهای بسته بندی تعلق گرفت. 
در سال 2016 کشورهای آسیا اقیانوسیه بیشترین سهم بازار این محصولات را از آن خود نمودند. تقاضای بسیار زیاد در بازار این کشورها منجر به رشد بازار فوم شده است. 
کشور چین نه تنها بزرگترین مصرف کننده‌ی فوم‌های بسپاری در آسیا اقیانوسیه شناخته می‌شود، بلکه این کشور بزرگترین مصرف کننده در کل دنیا نیز هست. به طوریکه در طول 2 تا 3 سال اخیر از فوم‌های بسپاری در کاربردهای وسیله‌ی نقلیه بسیار استفاده نموده است. سایر کشورهای در حال رشد نظیر برزیل، هندوستان و مکزیک در سال‌های آینده تاثیر بسیار مثبتی بر بازار این مواد خواهند گذاشت.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا