اخباراخبار ویژه

اختصاصی بسپار/ قطر استفاده از کیسه­ های پلاستیکی یک بار مصرف را همزمان با جام جهانی ممنوع کرد

بسپار/ ایران پلیمر ممنوعیت استفاده از کیسه های پلاستیک یک بار مصرف، که در کابینه قطر به تصویب رسیده، از پانزدهم نوامبر 2022 اجرایی شد.

به گفته مدیر اداره امور حقوقی وزارت شهرداری قطر، این ممنوعیت به منظورپایان فروش و استفاده از کیسه های پلاستیکی با ضخامت کمتر از 40 میکرون – که تنها یک بار پیش از دور انختن یا بازیافت قابل استفاده هستند – می باشد. به گفته او می توان از جایگزین هایی مانند کیسه های چندبار مصرف یا کیسه های پلاستیکی زیست تخریب پذیر استفاده کرد. او همچنین اضافه کرد گردش، حمل یا انتقال کیسه های پلاستیکی یک بار مصرف نیز ممنوع است.

مدیر دپارتمان بازیافت و تصفیه زباله وزارت شهرداری گفت، این تصمیم در پی مجموعه ای از قوانین، برنامه ها و کمپین هایی است که این وزارتخانه مدت ها بر روی آنها کار و مطالعه کرده؛ که از جمله آنها می توان به تصمیم برای برنامه های تفکیک زباله های جامد، تفکیک زباله از مبدا و کمپین “ضایعات-صفر” اشاره نمود. او همچنین توضیح داد بسیاری از کارخانه ها و کمپانی ها، حتی پیش از صدور و تصویب این قوانین، شروع به تطبیق شرایط تولیدی خود با الزامات جدید کرده اند.

بنا بر تعریف این قانون: کیسه های پلاستیکی یک بار مصرف: کیسه هایی تولید شده از مواد پلاستیکی با ضخامت کمتر از 40 میکرون بوده، که پیش از دور انداختن یا بازیافت تنها یک بار برای بسته بندی مواد استفاده می شوند.

کیسه های پلاستیکی چند بار مصرف: کیسه هایی تولید شده از مواد پلاستیکی با ضخامت بین 40 تا 60 میکرون بوده، و انتظار می رود چندین بار برای بسته بندی به کار گرفته شوند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا