اخبار

قطار مستقیم میان ایران و آلمان به راه می افتد

بسپار می نویسد، عضو هیات مدیره راه آهن اعلام کرد: ‌با لغو تحریم‌ها ایران مذاکرات خود با طرف‌های خارجی را برای افزایش تبادلات ریلی آغاز کرده که آلمان یکی از اصلی‌ترین طرف‌های این مذاکرات بوده است و پیش‌بینی می‌شود در آینده‌ای نزدیک با نهایی شدن این مذاکرات، قطار مستقیم میان دو کشور آغاز به کار کند.

به گزارش ایسنا، حسین عاشوری در نشست سرمایه‌گذاری ریلی ایران و اتحادیه اروپا اظهار کرد: خوشبختانه با توجه به اتفاقات مثبتی که در طول ماه‌های گذشته برای ایران افتاده حجم مذاکرات مستقیم با کشورهای خارجی به طور قابل توجهی افزایش یافته است و برگزاری جلسات مشترک با چهار منطقه کشور در تهران یکی از این نتایج است.

به گفته وی، در حال حاضر نمایندگان چهار کشور ترکیه، قزاقستان، ترکمنستان و تاجیکستان به ایران آمده اند تا در جریان جلساتی پنج جانبه با جمهوری اسلامی شرایط را برای افزایش همکاری‌ها و هماهنگی برای تردد واگن‌هایCIS فراهم کنند.

عضو هیات مدیره راه آهن همچنین از تداوم مذاکرات با کشورهای اروپایی خبر داد و گفت: در حال حاضر شرکتDHL و دیپی کاربوی آلمان مذاکراتی جدی با راه آهن ایران انجام می‌دهند که یکی از اصلی‌ترین آنها راه‌اندازی قطار آلمان به ایران است که امیدواریم ظرف چند ماه آینده اولین قطار آزمایشی در این مسیر کار خود را آغاز کند.

به گزارش ایسنا، در طول ماه‌های گذشته هر چند گردشگران اروپایی در قالب چند قطار به ایران سفر کردند اما در سال‌های گذشته هیچ قطار برنامه‌ای میان ایران و کشورهای اروپایی در جریان نبوده است.

ایران سفرهای ریلی خود به ترکیه را نیز به دنبال بر هم خوردن امنیت در این مسیر متوقف کرد تا پل ارتباطی ریلی با کشورهای اروپایی متوقف شود. در صورتیکه برقراری قطارهای مستقیم میان ایران و اروپا در دستور کار باشد یا باید به استان‌های شمالی برای برقراری این ارتباط فکر کرد و یا بار دیگر مسیر ریلی ترکیه را بازگشایی کرد.

یکی از اصلی‌ترین سیاست‌های راه آهن ایران در طول سال‌های گذشته افزایش راه‌های دسترسی ریلی به کشورهای همسایه بوده که در این راستا برقراری ارتباط با عراق، افغانستان و آذربایجان به طور رسمی در دستور کار قرار گرفته و گزینه‌های اتصال به ارمنستان نیز در حال بررسی است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا