اخبار

فیلم پلیمری فوق نازک، حافظه‌ی کامپیوترها و تلفن‌های هوشمند را افزایش می‌دهد

گروه ترجمه و تولید محتوا در بسپار می نویسد، محققین دانشگاه Western یک فیلم بسپاری “نازک تر از نازک” ساخته‌اند که می‌تواند به صورت نمایی حافظه‌ی ذخیره‌ای کامپیوترها و تلفن‌های هوشمند را افزایش دهد. این فیلم از مواد آلی ساخته شده است و با مواد سیلیکونی که هم اکنون در فلش‌ها استفاده می‌شود متفاوت است. این فیلم می‌تواند تا 10000 برابر کشیده شده و به ضخامتی نازکتر از تار موی انسان برسد. این محصول می‌تواند به صورت تجاری مورد استفاده قرار گرفته و خارج از تصور ما داده ذخیره نماید.

استفاده از نانوذرات مغناطیسی به نام skyrmions در جهت ایجاد روشی نوین برای ذخیره‌ی اطلاعات یک برنامه‌ی 7 میلیون یورویی است که توسط دانشگاه  Durham در حال انجام است. هزینه‌ی انجام این پروژه‌ی تحقیقاتی توسط مرکز Engineering and Physical Sciences Research یا EPSRC تامین شده است. محققین در تلاشند تا فهم بشر را در مورد عملکرد skyrmions تغییر داده و محصولی بسازند که در صنعت نیز قابل استفاده باشد.

در حال حاضر زمانی که ما از کامپیوترها استفاده می‌کنیم، در واقع از صفحات سختی (hard disk) استفاده نموده که گرما و حرارت بی اندازه ای را تولید می کند. استفاده از skyrmions شرایطی را فراهم می‌نماید که می‌توان عملکرد مشابه را در مقیاسی بسیار کوچکتر دریافت کرده و انرژی بسیار کمتری مصرف کنیم.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا