اخبار

فوم های فنولیک با پخت سریع، عملکرد آسان و حداقل خرابی

 گروه ترجمه و تولید محتوا در بسپار می نویسد، فوم های فنولیک زمانی که حضور آتش، دود و سمیت وجود دارد به عنوان ماده ای کلیدی و عملکردی محسوب می شود. اگرچه کار کردن با مواد فنولیک کمی دشوار محسوب شده و نوع دمشی آن ها از مشکلات آتش زایی رنج می برد.


این در حالی است که شرکت FTI موفق به تولید یک نوع فوم فنولیک به نام FibaTherm شده است که عملکرد FST را به خوبی کسب نموده، به آسانی فرآیند می شود، پخت بسیار سریعی را دارد و در عین حال دارای حداقل آتش پذیری است.
این فوم با نام FibaTherm که به صورت فنی سنتز شده است می تواند به صورت قطعه هایی برش داده شده یا دو جزئی مایع عرضه شود. این مساله این امکان را ایجاد می کند که فوم های FibaTherm  به شکل های پیچیده و لوله مانند قابل قالب گیری باشد. 
طراحی FibaTherm به صورت دو جزئی مایع به گونه ای طراحی شده است که فرآیند را آسان و سریع نماید. این محصول دو جزئی که یکی رزین و دیگری فعال کننده ی پخت می باشد، می تواند با دست و یا مخلوط کن های مکانیکی قبل از تزریق یا ریخته شدن درون قالب با هم مخلوط شوند. با دما دادن به قالب تا دمای 50 تا 80 درجه ی سلسیوس، این ماده در عرض 15 تا 20 دقیقه پخت خواهد شد. از آن جایی که این دو جز در فرآیندی گرمازا قرار دارند، این مایع منبسط شده تا در نهایت منجر به بسته شدن قالب گردد. 
قالب گیری شکلی به خصوص به این روش اتلاف ماده را به حداقل مقدار ممکن می رساند. بنابراین، استفاده از FibaTherm به مقدار قابل توجهی اقتصادی تر خواهد بود. 
یکی از مهم ترین ویژگی های FibaTherm این است که بر خلاف ضخامت های مختلف درون قالب، یک قطعه ی قالب گیری شده در ثبات تراکم کامل در همه ی طول و عرض طراحی شده تولید خواهد شد. تنوع تولید این محصول به گونه ای است که قابلیت استفاده از آن در قالب گیری قطعات 80 تا 300 کیلوگرمی وجود خواهد داشت.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا