اخبار

فولکس واگن یک واحد بازیافت پلیمرهای باطری خودرو در آلمان می‌سازد

گروه ترجمه و تولید محتوا در بسپار/ ایران پلیمر گروه خودروسازی فولکس واگن در حال ورود به تولیدات حمل و نقلی برقی است. در این زمینه در تمامی عرصه‌های تولید، فروش، خدمات و بازیافت فعالیت خواهد کرد. در همین راستا، این گروه خودروسازی اولین واحد بازیافت باطری خودرو را در واحد ساخت باطری خود واقع در Salzgitter کشور آلمان بنا کرده است.

 در تمامی جهان، ماده‌ی حاصل از بازیافت باطری خودرو، به عنوان یکی از گونه‌های پلیمری بازیافتی با کیفیت شناخته شده و در کاربردهای مختلف مجددا استفاده می‌شود. به اصطلاح به این مواد پلاستیک‌های باطری (به عنوان مثال پلی پروپیلن باطری) گفته می‌شود.

دلیل اصلی این کار بازگرداندن ماده‌ای مفید به چرخه‌ی مصرف مجدد عنوان شده است. به گفته‌ی یکی از مدیران ارشد گروه خودروسازی فولکس واگن، این شرکت اکنون به مدت ده سال است که تلاش می‌کند مواد با ارزش را مجددا به چرخه‌ی مصرف بازگرداند. از جمله‌ی این مواد می‌توان به نیکل، منگنز، کبالت و لیتیم اشاره کرد. یکی دیگر از دلایل تلاش برای بازگرداندن این مواد، کاهش میزان کربن تولیدی این خودروسازی به اتمسفر زمین است.

طبق برنامه تا سال 2020  واحد بازیافت مذکور قادر است 1200 تن باطری را در هر سال بازیافت کند.این مقدار باطری، معادل باطری 3000 خودرو است.

هدف اصلی این گروه خودروسازی افزایش بازیافت مواد خام خود تا 97 درصد است. در حال حاضر این شرکت تنها قادر به بازیافت 53 درصد از مواد است.

طبق اطلاعات منتشر شده توسط این شرکت، دو مسیر اصلی برای این بازیافت وجود دارد. یکی از این مسیر ها به کار گیری مجدد باطری و اصطلاحا دادن “زندگی دوم” به آن بوده و مسیر دیگر بازیافت کامل باطری است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا