اخبار

فورموساپلاستیک برای نقض قانون آلودگی هوا جریمه شد

بسپار/ایران پلیمر شرکت فورموسا پلاستیک آمریکا برای رفع اتهام‌های آلودگی هوا 3 میلیون دلار می‌پردازد.

به گزارش نیپنا به نقل ازرویترز، وزارت دادگستری آمریکا روز دوشنبه (24 شهریورماه)اعلام کرد: زیرمجموعه آمریکایی فورموسا پلاستیک برای جبران اتهام‌های حقوقی به‌دلیل نقض قوانین فدرال آلودگی هوا پس از آتش‌سوزی و انفجار در کارخانه پتروشیمی خود در ایالت تگزاس آمریکا به تعدادی از کارگران خود 2.85 میلیون دلار پرداخت می‌کند.

وزارت دادگستری آمریکا در شکایت خود در دادگاه منطقه‌ای در ناحیه جنوبی تگزاس گفت: در حریق در کارخانه پوینت کامفورت ایالت تگزاس از ماه مه 2013 تا اکتبر 2016، کارگران فورموسا پلاستیک دچار صدمه‌های جدی از جمله درجه 2 و 3 شامل سوختگی و استنشاق کلر شدند.

قانون هوای پاک شرکت‌ها را ملزم می‌کند تا خطرهای احتمالی را شناسایی کرده، امکانات ایمن را حفظ کرده و عواقب رهاسازی اتفاقی را به حداقل برسانند.

این قانون توسط کنگره در پی انتشار متیل ایزوسیانات در سال 1984 میلادی در بوپال هند که بیش از 3400 نفر کشته و 200 هزار نفر آسیب دیده در پی داشت، اعمال شد.

تاد کیم، دستیار دادستان کل محیط زیست و دادگستری آمریکا در بیانیه‌ای اعلام کرد: فورموسا پلاستیک بارها از رعایت مفاد پیشگیری از حوادث شیمیایی قانون هوای پاک در کارخانه پوینت کامفورت کوتاهی کرد و بارها کارگران، همسایگان و محیط زیست را در معرض خطر قرار داد.

نیپنا 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا