اخبار

فناوری جدید Eastman برای بازیافت پسماندهای پیچیده ی پلاستیکی

گروه ترجمه و تولید محتوا در بسپار/ ایران پلیمر شرکت Eastman اخیرا روش جدیدی را برای بازیافت پیچیده ترین پلاستیک ها معرفی کرده است. با این روش Eastman قادر خواهد بود پلاستیک های غیر پلی استری و پلاستیک های مخلوطی که با روش های معمول قابل بازیافت نیستند را با روشی نوین بازیافت کرده و به چرخه ی مصرف بازگرداند.

با این روش بازیافت جدید موادی نظیر فیلم های پلاستیکی و بسته بندی های انعطاف پذیر  تماما از محل های دفن زباله جمع آوری خواهند شد.

این فرایند به صورت بخشی (Partial) پلاستیک ها را اکسید کرده و با بهره وری بسیار بالا پلاستیک های مصرف شده را به اجزای سازنده ی اولیه ی خود که به عنوان ماده ی اولیه ی تولیدی Eastman نیز محسوب می شود، تبدیل می کند. این اجزای سازنده می تواند در تولید منسوجات بی بافت، منسوجات معمولی و انواع بسته بندی ها مورد استفاده قرار گیرد.

در ماه مارچ، شرکت Eastman یک فناوری بازیافت دیگر را نیز معرفی کرد. در این فناوری زنجیرهای پلی استر که با روش های مکانیکی معمول قابل بازیافت نیستند به اجزای سازنده ی اولیه ی خود تبدیل شده و می توانند محصولات جدیدی را به چرخه ی مصرف بازگردانند.

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا