اخبار

فروش ۴ هزار میلیاردی محصولات نانویی در سال گذشته

بسپار/ ایران پلیمر دبیر ستاد ویژه توسعه فناوری‌نانو از فروش ۴ هزار میلیارد تومانی محصولات مبتنی بر فناوری نانو در سال گذشته خبر داد.

دکتر سعید سرکار با اشاره به وضعیت ایران در حوزه فناوری‌نانو، با بیان اینکه با برنامه ریزی دقیقی که صورت گرفت، ایران در حوزه فناوری نانو یک جهش را تجربه کرد، افزود: ایران پس از چین و آمریکا سومین کشوری بود که در حوزه نانو، سیاستگذاری و توسعه را آغاز کرد و به دلیل شروع به موقع، سیاستگذاری درست، نیروی انسانی کارآمد و جوانان با استعداد، ایران در رتبه چهارم جهان در حوزه فناوری نانو قرار دارد.

وی با بیان اینکه ایران طی یک دوره ۱۰ ساله جزء ۱۵ کشور برتر حوزه نانوفناوری قرار گرفت، اظهار کرد: ما در حال حاضر  از مجموعه‌های فناور، از ورود شرکت‌ها به صنعت و در زمینه صادرات از شرکت‌های کوچک حمایت می‌کنیم. وظیفه ما، کمک به شرکت‌های دانش‌بنیان نوپاست.

سرکار اضافه کرد: در سال گذشته، حدود ۴۰۰۰ میلیارد تومان فروش محصولات نانویی داشتیم و فقط از محل مالیات بر ارزش افزوده حدود ۴۰۰ میلیارد تومان به خزانه دولت واریز شد و این در حالی است که بودجه ستاد نانو حدود ۶۰ میلیارد تومان است.

دبیر ستاد نانو خاطر نشان کرد: ما به دولت اعلام می‌کنیم که با سرمایه گذاری در حوزه نانو درآمدهای شما چندین برابر افزایش پیدا می‌کند و پیش بینی می‌شود که در سال ۱۳۹۹ فروش محصولات نانویی ما حدود ۹۰۰۰ هزار میلیارد تومان باشد.

بر اساس اعلام ستاد نانو، سرکار با اشاره به برخی محصولات فناورانه نانو و وضعیت رو به رشد این صنعت افزود: حاصل اعتماد به جوانان با استعداد حوزه نانو فناوری باعث شده که امروز ما ۶ درصد از تولیدات نانو فناوری در دنیا را داشته باشیم.

ایسنا

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا