اخبار

فرصت ها و تهدیدهای پیش روی زمین در نشست داووس بررسی می شود

بسپار می نویسد، زمان دوباره فرارسید. سه هزار مدیر، رهبر جهان، کارآفرین، بازیگر، آدم‌های مشهور و روزنامه‌نگار این هفته (17-20 ژانویه) در یک روستا در شرق سوئیس دورهم جمع می‌شوند و درباره فرصت‌ها و تهدیدهای پیش روی زمین بحث می‌کنند.

 اما در این زمان چهارروزه نشست مجمع جهانی اقتصاد (WEF) در داووس مت دیمون، فیلیپ هاموند، شی جین پینگ حضور دارند و داووس مرکز جهان خواهد بود، اما 4 هزار مایل آن‌طرف‌تر به سمت غرب و واشنگتن، رییس‌جمهور جدید ایالات‌متحده جدید سوگند یاد می‌کند.

پیروزی دونالد ترامپ در انتخابات امریکا و برگزیت در اتحادیه اروپا شگفتی‌های زیادی را در سال گذشته به وجود آورد. این موارد تا حدودی حکایت از رد وضع موجود دارد و به اصطلاح 4 رهبر گروه G5، ازجمله دیوید کامرون، فرانسوا اول‌اند، ماتئو رنتسی و باراک اوباما در سال گذشته یا دفتر کار خود را ترک کرده‌اند و یا آماده ترک آن هستند، دفاتری که مربوط به کشورهای انگلستان، فرانسه، ایتالیا و ایالات‌متحده می‌شود. فقط آنگلا مرکل، صدراعظم آلمان است که همچنان باقی‌مانده است، هرچند که ممکن است موقعیت او هم بعد از انتخابات فدرال به چالش کشیده شود.

بنابراین داووس دیگر نمی‌تواند تنها یک نشست برای صحبت کردن باشد. انقلاب چهارم صنعتی درراه است و روبات‌ها اینجا هستند و اقداماتی موردنیاز است تا اطمینانی حاصل شود که آن‌ها در بدو ورود خود انسان‌ها را پشت قراضه‌ها ترک نمی‌کنند.

ریچارد سامانس، یکی از اعضای هیات مدیره WEF و مشاور اقتصادی سابق بیل کلینتون رییس‌جمهور سابق امریکا می‌گوید: پیام اصلی برای ما این است، اولویت‌ها به‌طورکلی نیاز به تغییر دارند.

ما شاهد بازده نزولی در سیاست‌های پولی در بسیاری از کشورها در دوران پس از بحران مالی جهان هستیم. پیام اصلی این گزارش این است که باید در مورد اصلاحات ساختاری فکر کرد. راهی برای کمک به گسترش پایه رشد و افزایش مصرف داخلی وجود دارد که باعث حمایت داخلی برای تقاضا می‌شود.

منبع: اتاق بازگانی صنایع، معادن و کشاورزی تهران 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا