اخبار

فرایند رانشگری PET با کنترل گرانروی ذاتی و بدون سامانه خشک‌کننده

گروه ترجمه و تولید محتوا در بسپار می نویسد، فناوری رانشگری MRS ساخت شرکت Gneuss، از کنترل گرانروی ذاتی PET حین تولید بدون نیاز به سامانه خشک‌کننده برخوردار است.

حین فرایند کردن PET در یک رانشگر، برای جلوگیری از آب‌کافت (hydrolysis و کاهش گرانروی آن نیاز است رطوبت از محیط فرایند خارج گردد. برای رفع این معظل، معمولا PET قبل از فرایند کردن خشک می‌گردد. در صورت کار کردن با PET بازیافتی، میزان رطوبت در حدود 1% یا بیشتر خواهد بود. اما، با استفاده از فناوری MRS امکان فرایند کردن ماده بدون نیاز به مرحله پیش خشک‌سازی فراهم می‌گردد.

در خط تولید رانشگری MRS، گرانروی مذاب به صورت درخط با استفاده از یک گرانروی‌سنج اندازه‌گیری می‌شود. با استفاده از یک پمپ چرخشی دقیق، میزان بسیار کمی از جریان مذاب بسپاری وارد انشعاب فرعی شده که به یک لوله مویین دقیق متصل است. فشار و دمای مذاب در دو نقطه اندازه‌گیری شده و با استفاده از نرم‌افزار داخلی نرخ برش و گرانروی محاسبه می‌گردد.

این سامانه برای تولید ورق‌های گرماشکل‌دهی (thermoforming) و سایر کاربردها مناسب است. به دلیل برخورداری از سامانه بخارزدایی، امکان فرایند کردن مواد بازیافتی بدون تغییر در کیفیت آنها میسر می‌شود.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا