اخبار

فراخوان ثبت نام انتخاب صادرکنندگان نمونه 1400/ زمان ثبت نام فقط تا 15 تیرماه

بسپار / ایران پلیمر معاون توسعه صادرات کالا و خدمات و دبیر ستاد انتخاب صادرکنندگان نمونه ملی کشور از آغاز فرآیند انتخاب صادرکنندگان نمونه ملی 1400 از طریق پورتال سازمان توسعه تجارت ایران خبر داد و گفت: فرآیند ثبت نام از یکم تیر ماه آغاز شده و تا 15 تیرماه سال جاری ادامه دارد.

فرهاد نوری اظهار داشت: سامانه ثبت‌نام متقاضیان در  پورتال رسمی سازمان توسعه تجارت ایران به نشانی tpo.ir/exp1400 فعال شده و صادرکنندگان کشور می‌توانند در مهلت دوهفته‌ای تعیین شده (یکم تا پانزدهم تیرماه1400) نسبت به ثبت نام در این رویداد ملی اقدام کنند.

وی افزود: مهمترین شاخص‌های انتخاب در هر گروه، آمار صادرات و رشد آن، تنوع بازارهای هدف صادراتی، برند و کیفیت کالای صادراتی، سطح فناوری و ارزش افزوده محصولات صادراتی و مهارت‌های فنی و تخصصی بنگاه‌های صادراتی در حوزه بازاریابی و صادرات است.

دبیر ستاد انتخاب صادرکنندگان نمونه ملی کشور اضافه کرد: در سال جاری بیش از هفتاد گروه کالایی و خدماتی در زیر مجموعه‌های کشاورزی و صنایع غذایی، محصولات صنعتی، معدنی، خدمات فنی و مهندسی، فناوری اطلاعات و ارتباطات و ….. به رقابت پرداخته که در نهایت با توجه به تعداد متقاضیان و عملکرد صادراتی سال 1399 در گروه‌ها، حداکثر 50 صادرکننده نمونه ملی انتخاب می‌شوند.

نوری ضمن دعوت از تمامی صادرکنندگان به عنوان جهادگران پیشرو در حماسه اقتصادی جهت حضور فعالانه در این رویداد ملی تأکید کرد: در سال جاری با هدف حمایت از توانمندسازی بنگاه‌های کوچک و متوسط کشور، با تصویب کارگروه انتخاب صادرکنندگان نمونه ملی مقرر شد یک صادرکننده نمونه ملی از بین صنایع کوچک (با اشتغال کمتر از پنجاه نفر) انتخاب و مورد تقدیر قرار گیرد.

گفتنی است، با توجه به نامگذاری روز ۲۹ مهر ماه به عنوان روز ملی صادرات در تقویم رسمی کشور، طبق مصوبه هیأت وزیران، سازمان توسعه تجارت ایران موظف است هر ساله با تشکیل کارگروه ویژه متشکل از نمایندگان بانک مرکزی، اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی ایران، اتاق تعاون، وزارت جهاد کشاورزی گمرک، سازمان استاندارد و سازمان برنامه و بودجه ضمن اصلاح شاخص‌های انتخاب، تعداد 50 صادرکننده نمونه ملی را انتخاب و در این روز معرفی کند.

 

منبع: اکسپورتنا

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا