اخبار

عمان برای اولین بار پلی اتیلن تولید می کند!

گروه ترجمه و تولید محتوا در بسپار می نویسد، شرکت زیمنس و کسب و کار Dresser-Rand آن قرار است دو توربین گاز و دو ژنراتور توربین گاز را برای مجموعه‌ی Liwa Plastics Industries تامین نمایند. این مجموعه یک پروژه‌ی پتروشیمی مهم در کشور عمان می‌باشد. واحد استخراج گاز مایع طبیعی یا NGL در Fahud واقع بوده که تقریبا 300 کیلومتری جنوب غربی Muscat قرار دارد و بخشی از یک واحد صنعتی بزرگ محسوب می‌شود. این واحد استخراج گاز مایع طبیعی قرار است تا سال 2019 آغاز به کار نماید و گاز مایعی بسیار ارزشمند را استخراج کند. سفارش اولیه‌ی توسط یک شرکت ساخت و ساز کره‌ای برای پالایش نفت دولتی در این پتروشیمی انجام شد.

دامنه‌ی عرضه‌ی شرکت زیمنس به این واحد پتروشیمی قرار است 4 توربین گازی صنعتی SGT-700 باشد. دو توربین گازی این پروژه نوع STC-SV بوده که بر مبنای توزیع گاز قرار دارد. این گاز توزیع شده به سامانه توزیعی گاز طبیعی ملی هدایت می‌شود.

دو توربین گازی دیگر که هرکدام یک ژنراتور را هدایت می‌کنند قرار است جریان برق واحد Fahud NGL را برای استخراج گاز مایع طبیعی و تولید حرارت مضاعف برای فرآیند استخراج  تامین نمایند.

گاز مایع استخراج شده از طریق لوله کشی از Fahud به Sohar منتقل خواهند شد. در واقع این گاز مایع طبیعی خوراک واحد پتروشیمی موجود در Sohar می‌باشد.

واحد Liwa Plastics Industries نیز گاز مایع طبیعی را به پلی اتیلن و پلی پروپیلن تبدیل نموده تا از آن‌ها در تولید بسته‌بندی‌ها، قطعات چمدان‌ها، خودروها و کامپیوترها استفاده نماید. این مساله به عمان کمک خواهد کرد تا برای اولین بار پلی اتیلن تولید کند!

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا