اخبار

عطا اکبری، مدیرعامل شرکت نانوساختار مهرآسا: ما نفس خودرو را تازه می کنیم!

بسپار/ ایران پلیمر تولید کننده فیلتر هوای خودرو با تکنولوژی نانو است. این شرکت در سال 1392 تاسیس شده و در سال 1393 به بهره برداری رسید. در سال 94  موفق به دریافت گواهینامه نانومقیاس با عنوان محصول نانو  فیلتر خودرو شد و حدود 2 سال و نیم است که در بازار حضور فعال دارد و  در حدود  15 استان را تحت پوشش گرفته  است.

اکبری درباره ­ی مزایای فیلتر نانویی نسبت به فیلتر معمولی اظهار داشت: ذرات ریزی که از فیلترهای معمولی عبور می­کنند در فیلترهای نانویی به دام می­افتند و هوای بسیار  پاک  تری را وارد محفظه­ ی سوخت و ساز خودرو می­کند. بدین ترتیب آلودگی کاهش یافته، شتاب خودرو افزایش می­ یابد و از استهلاک موتور خودرو جلوگیری می­کند. در نتیجه مصرف سوخت نیز کاهش می­یابد. متاسفانه به دلیل انحصاری که در بخش خودروسازی ایران وجود دارد، از محصولات جدید و با کیفیت استقبال نمی­شود. در سال اول فعالیت به دنبال یافتن بازار بین خودرو سازان بودیم چرا که در مقابل افزایش قیمت کمی که دارد، مزایای بسیار زیاد و پر اهمیتی برای خودرو ایجاد می­ کند و از لحاظ اقتصادی کاملا توجیه پذیر است چرا که هزینه را در کوتاه مدت جبران می کند. اما دریافتیم خودروسازان علی رغم تلاش­های ما و حمایت­های ستاد نانو، با توجه به مافیای شکل گرفته علاقه­ای به استفاده از محصولات تولیدی ما ندارند.

وی در ادامه گفت: خوشبختانه مصرف کننده نهایی با توجه به مزیت این فیلترها و قیمت رقابتی آن با محصولات مشابه خارجی استقبال خوبی به عمل  می­آورد. چرا که اختلاف قیمت با  فیلتر  معمولی بسیار جزیی و اختلاف کیفیت بسیار زیاد است. در مقابل فیلترهای نانویی که حکم ریه خودرو را  دارند به  خوبی کار کرده و به سلامت  موتور کمک می­کنند. شعار ما نیز در همین مقوله گنجانده شده است: فیلتر نانویی، نفس خودرو را تازه می ­کند.

اکبری در خصوص نمایشگاه نانو گفت: چهارمین سال است که در نمایشگاه نانو حضور یافته ­ایم و از سال­های گذشته تجربه ­ی بسیار خوبی داشته ­ایم. هدف ما از حضور در نمایشگاه شناساندن محصول و بازاریابی برای آن است. در نمایشگاه امسال به صورت اختصاصی با هدف صادرات شرکت کرده ­ایم و امیدواریم بتوانیم بازارهای صادراتی را توسعه دهیم. هرچند تحریم­ها و بی ثباتی ارزی تاثیرگذار بوده اما تلاش ما بر مقاومت و ادامه­ ی مسیر است. در  پایان از ستاد نانو تشکر می­کنم که همیشه از زیر مجموعه ­ها حمایت کرده است. هرچند دستورالعمل­ها و بخش نامه­ ها در  بخش گمرک و تخصیص ارز دردسرساز شده است اما به هر حال موضوعاتی است که همه­ ی تولید کنندگان و کل کشور را در بر گرفته و باید از این بحران نیز به سلامت عبور کرد.

 

 

(ادامه دارد…)

 

متن کامل این مقاله را که در شماره 194ام ماهنامه بسپار که در نیمه آبان ماه منتشر شده است بخوانید.

در صورت تمایل به دریافت نسخه نمونه رایگان و یا دریافت اشتراک با شماره های 02177523553 و 02177533158 داخلی 3 سرکار خانم ارشاد تماس بگیرید. امکان اشتراک آنلاین بر روی صفحه ی اصلی همین سایت وجود دارد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا