اخبار

عضو هیات نمایندگان اتاق تهران درخواست کرد: ایجاد معاونت صادرات برای رئیس جمهور

بسپار می نویسد، عضو هیات نمایندگان اتاق بازرگانی و صنایع معادن تهران خواستار تعیین معاون صادرات برای رئیس‌جمهور شد و گفت: بحران تقاضا در ایران انکار ناپذیر است.

حمیدرضا صالحی در گفتگو با خبرنگار مهر خواستار تعیین معاون صادراتی برای رئیس جمهور شد و گفت: در شرایط کنونی اقتصاد ایران که متاسفانه درآمدهای نفتی کاهش یافته است، به نظر می‌رسد که باید به ارزآوری صادراتی بیشتر توجه شود که در این راستا باید در دولت، برای حل مسائل پیش روی صادرات کشور، یک مقام بلندپایه امور مربوط به صادرکنندگان را پیگیری کند.

عضو هیات نمایندگان اتاق بازرگانی و صنایع و معادن تهران افزود: در موضوع صادرات، سازمان‌های متولی صادرات در دولت، بخش خصوصی و اتاق بازرگانی باید وضعیت صادرات کشور را به دقت مراقبت و رصد کرده و به اطلاع معاون رئیس جمهور در امور صادرات برسانند تا وی تمام بخش‌های مرتبط با صادرات را مدیریت کند، این در حالی است که هم اکنون وزارت صنعت، متولی سازمان توسعه تجارت ایران است و از سوی دیگر، بانک‌های پشتیبانی کننده از صادرات، در وزارتخانه های دیگری مدیریت می شوند.

وی تصریح کرد: تمامی بخش‌های دولت باید صادرات را به عنوان یک کار کلیدی در دستور کار خود قرار دهند و حمایت‌های لازم را از آن به عمل آورند، این در شرایطی است که اکنون کشور به ارزهای صادراتی نیاز دارد و از سوی دیگر، با توجه به اینکه درهای دنیا برای تعامل با ایران دارد باز می‌شود، نیاز است که استراتژی صادراتی کشور معین باشد.

به گفته صالحی، هم اکنون بالاترین مقامات کشور بر روی گسترش و حمایت از صادرات تاکید دارند و بنابراین زمان آن رسیده که استراتژی صادراتی کشور تدوین و با قوت پیاده‌ سازی شود، این در حالی است که عزم دولت هم بر جهش صادراتی است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا