اخبار

ظرفیت های پتروشیمی تبریز صنایع پایین دستی را توسعه می دهد

بسپار به نقل از نیپنا می نویسد، مدیرعامل شرکت ملی صنایع پتروشیمی گفت: تولید محصولات متنوع در پتروشیمی تبریز فرصتی استثنایی برای توسعه صنایع پایین دستی پتروشیمی در استان آذربایجان شرقی است.
مهندس مرضیه شاهدایی معاون وزیر نفت و مدیرعامل شرکت ملی صنایع پتروشیمی در دیدار با مدیرعامل و مدیران ارشد پالایشگاه و نیز پتروشیمی تبریز اظهار کرد: امکان تولید 11 محصول و نیز بیش از 20 گرید انواع محصولات پتروشیمی در مجتمع پتروشیمی تبریز می تواند منجر به توسعه صنایع تکمیلی در سطح منطقه شود.
وی افزود: امروزه نقش پترو پالایشگاه ها در سطح جهان بیش از گذشته اهمیت یافته است و نزدیکی پالایشگاه و پتروشیمی تبریز فرصتی مناسب را برای توسعه متوازن ایجاد کرده است و می توان از این موقعیت، بالاترین بازدهی را رقم زد.
شاهدایی ادامه داد: حدود 48 درصد از سهام پتروشیمی تبریز در اختیار پالایشگاه است و این امر می تواند با همکاری و تعامل میان این دو قطب بزرگ در استان آذربایجان شرقی بهره وری بیشتری را به همراه داشته باشد .
وی با تاکید بر این که نیروی انسانی شاغل در پتروشیمی تبریز از قابلیت های فراوانی برخوردار است اظهار امیدواری کرد که از تخصص و توان این کارکنان در طرح های توسعه ای صنعت پتروشیمی کشورمان بتوان به بهترین شکل بهره برد.
معاون وزیر نفت در امور پتروشیمی تصریح کرد: پتروشیمی تبریز به دلیل دارا بودن زیر ساخت های صنعتی و انسانی  مطلوب می تواند در  تکمیل زنجیره ارزش نقش آفرین باشد و از ظرفیت های موجود باید به بهترین شکل استفاده کرد.
وی خطاب به مدیران پتروشیمی تبریز گفت: تحکیم روابط و برنامه ریزی های بلند مدت میان پالایشگاه و پتروشیمی تبریز  با هدف استفاده از ظرفیت های  مشترک، می تواند منجر به رشد و توسعه شود.
مدیرعامل شرکت ملی صنایع پتروشیمی با بیان این که امروز پتروشیمی رکن اصلی صادرات غیر نفتی کشور است گفت: برای رفع برخی مشکلات موجود که پتروشیمی های مصرف کنننده خوراک مایع با آنها مواجه هستند آمادگی داریم و از این مجتمع هادرخواست می کنیم دیدگاه ها و پیشنهادهای خود را برای تسهیل در تامین خوراک ارائه کنند.
مدیر عامل شرکت پتروشیمی تبریز تاکید کرد: امسال بر اساس پیش بینی های انجام شده مشکل خوراک وجود نخواهد داشت و با تمام ظرفیت اقدام به تولید انواع محصولات پتروشیمی خواهیم کرد.
 به گزارش خبرنگار نیپنا، سلیمانی مدیرعامل پتروشیمی تبریز در حاشیه بازدید مهندس مرضیه شاهدایی معاون وزیر نفت و مدیر عامل شرکت ملی صنایع پتروشیمی از مجتمع پتروشیمی تبریز با اشاره به روند مطلوب تولید درسال 94 اظهار کرد: با وجود برخی چالش ها در نیمه نخست سال گذشته خوشبختانه موفق شدیم،  در شش ماه دوم تولید را بر اساس برنامه ریزی های انجام شده در بالاترین سطح انجام دهیم.
وی افزود: پارسال فروش داخلی و نیز صادرات از وضعیت مطلوبی برخوردار بود و باید بر این نکته تاکید کرد که تقاضا برای محصولات پتروشیمی تبریز 3 برابر بیشتر از تولید است.
سلیمانی با بیان این که خوراک خود را از پالایشگاه های مختلف از جمله تبریز تامین می کنیم گفت: امسال بر اساس پیش بینی های انجام شده مشکل خوراک وجود نخواهد داشت و با تمام ظرفیت اقدام به تولید انواع محصولات پتروشیمی خواهیم کرد.
وی تصریح کرد: پارسال 368 هزار تن انواع محصولات پتروشیمی را روانه بازارهای داخلی و خارجی کردیم و امسال درصدد رساندن رقم تولید به 384 هزار تن هستیم.
مدیرعامل پتروشیمی تبریز با اشاره به این که در سال 94 بالاترین میزان سود دهی را داشتیم  ادامه داد: پیش بینی می کنیم امسال 17 درصد بالای ظرفیت تولید کنیم و به دنبال ان هستیم  تا از ظرفیت های موجود بالاترین بهره وری را رقم بزنیم.
سلیمانی افزود:  طرح ساخت واحد سولفور زدایی و چند طرح دیگر از جمله طرح های توسعه ای پتروشیمی تبریز است .
وی با اشاره به  خرید ،نصب و راه اندازی سیستم پایش آن لاین و همچنین طرح امحای گازهای آلاینده و بازیابی گازهای همراه فلر از مهمترین اقدام های پتروشیمی تبریز در زمینه اچ. اس.یی است گفت: حفظ و صیانت از محیط زیست راهبرد این مجتمع است.
 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا