اخبار

طغیان آب و تبعات آن دامن خط لوله اتیلن غرب و صنعت پتروشیمی را هم گرفت

بسپار/ ایران پلیمر در چند روز گذشته، منابع مختلفی از شکست خط لوله اتیلن غرب که خوراک چند پتروشیمی تولیدکننده محصولات پلیمری را تامین می کند، خبر داده اند. 

از جمله دیروز باشگاه خبرنگاران جوان نوشت: انفجار مهیبی ساعتی پیش در حوالی بخش سرفیروزآباد به سمت بوژان رخ داد که ظاهراً این انفجار مربوط به خط لوله انتقال گاز اتیلن غرب بوده است.

فضل الله رنجبر، فرماندار کرمانشاه  ضمن تأیید این موضوع اظهار داشت: به محض اطلاع توسط دهیار منطقه به شرکت گاز و نیرو‌های پتروشیمی اطلاع رسانی شد.

وی اضافه کرد: در حال حاضر طبق گفته‌های دهیار فلکه اصلی بسته شده و نیرو‌های شرکت گاز در منطقه هستند، در حال حاضر نیرو‌های اصلی برای اطفا حریق در منطقه حضور دارند که کار‌های لازم جهت خاموش کردن آتش را انجام دهند.

فرماندار کرمانشاه علت این حادثه را رانش زمین در پی بارندگی‌های اخیر اعلام کرد.

الیاس خلج، مسئول عملیات منطقه ۴ خط اتیلن نیز به ارائه جزئیاتی در خصوص آتش سوزی خط لوله گاز اتیلن غرب در بخش سرفیروزآباد اشاره کرد و گفت: به خاطر بارندگی‌های اخیر در منطقه بوژان رانش زمین اتفاق افتاده و خط لوله گاز از سر جوش پاره شده و انفجاری رخ داده است.

مسئول عملیات منطقه ۴ خط اتیلن یادآور شد: خوشبختانه این انفجار در منطقه بیابانی اتفاق افتاده و مناطق مسکونی از آنجا بسیار دور هستند لذا در این راستا خسارتی به بار نیامده است.

وی با بیان اینکه آتش هنوز مهار نشده، ادامه داد: تا زمانی که گاز در لوله وجود دارد و به صورت کامل تخلیه نشده این آتش مهار نخواهد شد و تا یک یا دو ساعت آینده به خاطر اینکه گاز کمی در این حد فاصل وجود دارد این آتش خاموش خواهد شد.

خلج یادآور شد: بهترین حالت برای گاز اتیلن این است که از همانجا که لوله پاره شود بسوزد و گاز پخش نشود.

وی اظهار داشت: این گاز سمی و خطرناک نیست و هیچ گونه مشکلی را ایجاد نخواهد کرد و از فردا کار تعمیر آن را آغاز خواهیم کرد که دوباره به سرویس‌دهی برگردد.

 

امروز نیز پایگاه خبری انرژی نیوز اعلام کرده تولید در مجتمع های پلیمر کرمانشاه، پتروشیمی کردستان و مهاباد متوقف شده است. این مجتمع ها زیرمجموعه هلدینگ باختر هستند و تولید انواع گریدهای پلی اتیلن سنگین، سبک و سبک خطی را در برنامه تولید خود دارند. 

 

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا