اخبار

طراحی جدید عینک‌های آفتابی ضد حساسیت مخصوص کودکان و نوزادان

گروه ترجمه و تولید محتوا در بسپار می نویسد، یک شرکت بلژیکی به نام Pyke S.A با استفاده از ماده ای به نام THERMOLAST® M تولید شرکت  KRAIBURG TPE یک عینک ضد حساسیت با طراحی بسیار ویژه ارگونومیک ساخته است. این عینک مخصوص کودکان و نوزادان می‌باشد. این عینک که با نام “BabyPyke” در بازار شناخته می‌شود با توجه به نوع ماده‌ی انتخابی و طراحی آن محصولی بسیار ویژه شناخته می‌شود. قاب و سربند این عینک در فرآیند قالب گیری تزریقی با استفاده از یک لاستیک گرمانرم و منعطف به نام THERMOLAST® M ساخته شده است. این ماده حداکثر راحتی استفاده و قرارگیری مناسب رو‌ی سر را تضمین کرده و از چشم‌های بسیار حساس کودکان در برابر اشعه‌ی مخرب UV محافظت می‌نماید.

در مفهوم اصلی طراحی این عینک، طراحی عینک شنا در نظر گرفته شده است. نوار دور سر این عینک توزیع فشار اطراف سر را ایجاد می‌نماید.  سربند و قاب این عینک دارای یک سطح ابریشمی مانند بوده و حداقل اصطکاک را ایجاد می‌کند. این اصطکاک اندک مانع از کشیده شدن مو و آسیب پوستی می‌شود. به دلیل طراحی بسیار سبک وزن آن هیچونه فشار اضافی به سر و گوش‌ها وارد نمی شود.

ماده‌ی مصرفی در این عینک یعنی THERMOLAST® M به دلیل خلوص بالا در کاربردهای پزشکی و دارویی مورد استفاده قرار می‌گیرد. ای ماده دارای مجوز EU با شماره‌ی 10/2011 می‌باشد. این مجوز بیان می‌کند که درصورت تماس این ماده با دهان هیچگونه ماده‌ی مضری وارد بدن نمی شود. این نکته ای است که در طراحی وسایل کودکان باید بسیار مورد توجه قرار گیرد.

علاوه بر موارد ذکر شده، این محصول در شرایط دمایی نیز پایدار است. تا دمای 80 درجه‌ی سلسیوس این محصول کیفیت خود را به خوبی حفظ مینماید. در برابر نور UV تغییر رنگ نمی دهد. در آب استخر که دارای کلر زیاد است و در آب دریا با نمک بسیار زیاد خواص خود را به خوبی حفظ کرده و هیچ تغییری در عملکرد آن ایجاد نمی‌شود. در برابر کرم‌های پوستی بسیار مقاوم است. به دلیل انعطاف پذیری زیاد در برابر هرگونه خمش، پیچش و دندان زدن کودکان دچار تغییر شکل نمی شود. 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا