اخبار

صنایع بسته‌بندی پارس کرج در گفت و گو با بسپار: پلمپ ظروف پلیمری، یک تکنولوژی نو در ایران

بسپار می نویسد، شرکت صنایع بسته‌بندی پارس کرج تولیدکننده‌ی واشرهای سیل القایی (induction seal layer) می باشد که برای پلمپ ظروف پلیمری، ظروف شیشه‌ای و حتی فلزی استفاده می‌شوند. این محصول درواقع یک تکنولوژی جدید در صنعت بسته‌بندی در ایران است. ما جزء اولین تولید کنندگان آن هستیم. این آلومینیوم‌های دوخت‌پذیر برای هر نوع پلیمری که در دنیا برای کاربرد بسته‌بندی استفاده می‌شود قابل بکارگیری هستند. نیک پور به خبرنگار بسپار گفت: به عنوان مثال برای ظروف پلی‌اتیلن از LDPE و برای پت از  BioPETاستفاده می‌شود و بر روی فویل‌های جنرال نوعی پلیمر نانو استفاده می‌شود که می‌تواند باعث دوخت‌پذیری بین آلومینیوم یا هر فیلم و سطحی که ذوب‌پذیر نیست مثل شیشه‌ها یا فلزات شود. در روش‌های قدیمی فقط پلی‌اتیلن بود که فیلم آن لمینیت می‌شد. یا برای ظروفی مثل پت از لاکها استفاده می‌شد مثل لاک پلی‌استایرن یا‌PP  ولی در این روش از فیلم استفاده می‌شود که فیلم‌ها مزیتشان این است که در زمان سیل‌بندی دود و بو در ظرف ایجاد نمی‌کند ولی لاک‌ها ممکن است بسوزد و باعث ایجاد بو و دود شود. در زمانی که مواد داخل ظروف، مواد شیمیایی مثل حلال‌ها در ترکیبشان باشد مثل سموم کشاورزی یا خیلی از مواد دیگر مثل مکمل بنزین، چون حلالی مثل الکل دارند لاک را در خود حل می‌کند و بعد از مدت کوتاهی باز می‌شوند. یک مزیت دیگری که تولید ما دارد نسبت به سیستم‌های قدیمی که حرارتی هستند و خیلی سخت باز می‌شوند این است که با این سیستم جوش پلیمری در واقع خیلی راحت‌تر می‌توان درب ظروف را باز کرد (easy open).

نسبت به نمایشگاه‌های دیگر، نمایشگاه تخصصی خوبی است چون مراجعین نشان می‌دهند که واقعاٌ دنبال خواسته‌هایشان هستند و کمتر مراجعین عام حضور دارند.


(ادامه دارد …)

 


متن کامل این مصاحبه را در شماره 178 ام ماهنامه بسپار که در تیرماه منتشر شده است بخوانید.
در صورت تمایل به دریافت نسخه نمونه رایگان و یا دریافت اشتراک با شماره های 02177523553 و 02177533158 داخلی 3 سرکارخانم ارشاد تماس بگیرید. امکان اشتراک آنلاین بر روی صفحه اصلی همین سایت وجود دارد. 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا