اخبار

صادرات پتروشیمی ها از فروش داخلی پیشی گرفت/ گزارش عملکرد ده ماهه صنعت پتروشیمی منتشر شد

بسپار می نویسد، گزارش های آماری عملکرد کل صنعت پتروشیمی نشان می دهد، مجموع کل تولید در ده ماهه امسال42.107 میلیون تن بود که در حدود چهار میلیون و 50 هزار تن سهم تولید در دی ماه است.
به گزارش روابط عمومی شرکت ملی صنایع پتروشیمی، این صنعت ارزش آفرین در دی ماه امسال بیش از چهارمیلیون و پنجاه هزار تن تولید داشته است که از این میزان یک میلیون و387 هزار تن به فروش داخلی (به ارزش 26717.3 میلیارد ریال) و یک میلیون و 680.4 هزار تن (به ارزش899.9 میلیون دلار) به صادرات اختصاص یافته است.
گفتنی است، به ترتیب مجتمع های ایلام، کربن ایران، تبریز، شیراز، ارومیه، رجال، لاله، نوری، زاگرس، مهر، پردیس، پلیمر کرمانشاه،جم و آبادان به ترتیبب بالاترین عملکرد تولید در این ماه را محقق کرده اند.
از میزان کل تولید این صنعت در ده ماه امسال سهم 20 مجتمع پتروشیمی در منطقه ماهشهر بیش از 15 میلیون و 100 هزارتن، 14 مجتمع پتروشیمی در منطقه عسلویه 18 میلیون و 841 هزار تن و سهم 19 مجتمع پتروشیمی در سایر مناطق کشور 8 میلیون و 165 هزار تن بوده است.
عملکرد ده ماهه بازرگانی صنعت پتروشیمی
بر اساس این گزارش، از مجموع فروش داخلی در ده ماهه امسال سهم مجتمع های پتروشیمی منطقه ماهشهر 4 میلیون و 919 هزار تن، سهم مجتمع های واقع در عسلویه بیش از 5 میلیون و 968 هزار تن و مجتمع های مستقر در سایر مناطق دو میلیون و 62 هزار تن بوده است.
در بخش صادرات پتروشیمی نیز سهم ماهشهر 4 میلیون و 281 هزار تن، سهم عسلویه 9 میلیون و 656 هزار تن و سهم مجتمع های سایر مناطق کشور 3 میلیون و 23 هزار تن بود.
ارزیابی فروش در ماه مورد گزارش نشان می دهد که پتروشیمی زاگرس از نظر مقدار و پتروشیمی نوری از نظر ارزش بالاترین عملکرد صادراتی را به خود اختصاص داده اند.
همچنین، پتروشیمی نوری از نظر مقدار و نیز ارزش، شرکت فعال دربخش فروش داخلی بود.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا