اخبار

صادرات ایران به ترکمنستان به یک میلیارد دلار رسید

بسپار به نقل از مهر می نویسد، معاون وزیر صنعت از صادرات یک میلیارد دلاری کالا به ترکمنستان خبرداد و گفت: ایران بیش از هر زمان دیگری به دنبال مستحکم کردن جای پای خود در بازار ترکمنستان است.

ولی‌اله افخمی‌راد گفت: ایران بیش از هر زمان دیگری به دنبال مستحکم کردن جای پای خود در بازار ترکمنستان است که در این راستا، امیدواریم با مشارکت هر چه بیشتر تجارو بازرگانان ایرانی و با اتکا به توان نیروهای متخصص و کارآمد خود و بخش تولید کشور، بتوانیم به اهداف مد نظر دست یابیم.

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت افزود: مقامات عالی رتبه دو کشور اهتمام ویژه‌ای به توسعه مبادلات تجاری و افزایش حجم مبادلات تجاری دارند، این در حالی است که شرایط حال حاضر ترکمنستان بیش از هر زمان دیگری آماده  حضور کالاهای ایرانی است و با توجه به صادرات یک میلیارد دلاری کشورمان به ترکمنستان و واردات ۸ میلیارد دلاری ترکمنستان از جهان، امکان افزایش حجم مبادلات تجاری وجود دارد و ما خواستار توجه جدی تجار کشورمان به این بازار است.

وی در ادامه به اشتراکات دینی و فرهنگی ایران و ترکمنستان و بازار پنج میلیونی این کشور اشاره کرد و خواهان برنامه‌ریزی‌ برای حضور مستمر در این بازار شد و در عین حال گفت: نیازهای ترکمنستان همسو با توانمندی‌های است که با توجه به مشکلاتی که برای صدور کالا به کشورهای CIS وجود دارد، رسالت سازمان توسعه تجارت ایران را کمک و مساعدت در مسیر حل مشکلات صادرکنندگان و ایجاد فضای رقابتی برای حضور در بازارهای هدف دانست.

افخمی راد، بازاریابی و تولید برای صادرات را حلقه مفقوده فعالیت تولیدکنندگان ایرانی دانست و اظهار داشت: حضور در   یکی از راهکارهای پیشنهادی سازمان توسعه تجارت ایران برای نفوذ هرچه بیشتر  در بازارهای هدف است.در این میان، بازرگانانی که به فکر گسترش مبادلات خود به کشورهای حوزه CIS هستند، باید از ترکمنستان کار خود را آغاز کنند.

وی افزود: در میان کشورهای حوزه CIS جمهوری اسلامی ایران بیشترین صادرات را به ترکمنستان دارد و رشد اقتصادی بالای این کشور در سال‌های اخیر و همچنین ذخایر عظیم نفت و گاز و همچنین توجه ویژه دولتمردان ترکمنستانی به صاحبان صنایع ایران حائز اهمیت است، ضمن اینکه تهاتر گازی میان ایران و ترکمنستان، صادرات به این کشور را تسهیل کرده است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا