اخبار

شیب پیشرفت Evonik با ساخت پلی آمیدهای ورزشی شدت گرفت

گروه ترجمه و تولید محتوا در بسپار/ ایران پلیمر می نویسد، شرکت Evonik به پلاستیک عملکرد بالایی دست یافت که می توان از آن در کاربردهای حرفه ای ورزشی استفاده کرد. این ماده با نام Vestamid CW1401 یک پلی آمید مقاوم به ضربه شده ی بسیار خوب بوده که تلفیقی از کشسانی خوب و پایداری را داراست. این ماده در دماهای تا 40- درجه ی سلسیوس نیز کاربرد داشته به همین دلیل می توان از آن در ساخت لوازم ورزشی زمستانی نیز استفاده نمود.
آمیزه ی قالب گیری شده ی این پلی آمید استحکام ضربه ی بسیار خوبی را در دماهای اندک داراست. مقاومت ضربه ی این ماده تا 2 برابر بیشتر از نمونه های مشابه خود می باشد. این مساله به این معنی است که می توان از این ماده در فشارهای بسیار زیاد نیز استفاده نموده و در دماهای کم نیز از پایداری خواص آن بهره برد.
تلفیق این ویژگی ها Vestamid CW1401  را به ماده ای ایده آل برای ساخت چکمه های اسکی و اسنوبرد تبدیل کرده است. یک شرکت استرالیایی که در ساخت این محصولات حرفه ای است از این محصول شرکت Evonik استفاده نموده است. طبق گفته ی مدیر عامل این شرکت :”در مسابقات اسکی و اسنوبرد در مکان های دره مانند فشار وارد شده به این چکمه ها تا چندین برابر بیشتر از زمانی است که افراد غیر حرفه ای این ورزش ها را انجام می دهند. بنابراین موادی که در این چکمه ها مورد استفاده قرار می گیرند، باید قابلیت تحمل بارهای زیاد به صورت مداوم را داشته باشند.”
ماده ی Vestamid CW1401 تمامی معیارهای مورد نیاز را برطرف می سازد. قطعاتی از چکمه ی ورزشی که متحمل بیشترین فشارها می باشد طی فرآیند قالب گیری تزریقی از این پلاستیک بسیار مقاوم ساخته می شود. در ساخت این قسمت ها از انتقال قدرت به صورت بهینه طی مسابقه اطمینان حاصل شده، حداکثر انعطاف پذیری وجود داشته و میزان راحتی پا در بیشترین حالت ممکن قرار دارد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا