اخبار

شناسایی فرار مالیاتی ۳۷۵۰ میلیاردی ۲۵ شرکت در تهران

بسپار/ایران پلیمر رییس پلیس امنیت اقتصادی تهران بزرگ از شناسایی ۲۵ شرکت دارای فرار مالیاتی خبر داد.

سرهنگ علی ولیپور گودرزی در گفت‌وگویی بیان کرد: یکی از وظایف پلیس را برخورد با تخلفات و فرارهای مالیاتی عنوان کرد و گفت: این موارد با هماهنگی میان پلیس، وزارت اقتصاد و سازمان امور مالیاتی کشور انجام می‌شود و پلیس اجازه نخواهد داد تا افراد سودجو و فرصت طلب با روش های غیرقانونی از پرداخت مالیات فراری شوند.

وی ادامه داد: در همین راستا نیز پلیس امنیت اقتصادی تهران بزرگ در هماهنگی با دستگاه‌های مربوطه ۲۵ شرکت دارای فرار مالیاتی را در سال‌جاری مورد شناسایی قرار دادند که در این خصوص ۳۵ نفر نیز بازداشت شدند. این افراد عمدتا با روش های مجرمانه و جعلی اقدام به فرار مالیاتی کرده بودند که برایشان پرونده ای تشکیل شده و برای ادامه روند رسیدگی به جرم روانه دادسرا شدند.

رییس پلیس امنیت اقتصادی تهران بزرگ میزان فرار مالیاتی این شرکت ها را سه هزار و ۷۵۰ میلیارد ریال اعلام کرد و گفت: شرکت های متخلف موظفند که این مبالغ را به حساب بیت ‌المال بازگردانند.

ولیپور گودرزی درباره شیوه های این افراد برای فرار مالیاتی نیز گفت: مجرمان با روش هایی مانند صدور فاکتور فروش و مهر جعلی، ثبت شرکت با مشخصات افراد کارتن خواب، سو استفاده از کد اقتصادی شرکت های متعلق به غیر، جعل گواهی ارزش افزوده و … اقدام به این رفتار مجرمانه کرده بودند که البته از سوی پلیس مورد شناسایی قرار گرفتند.

رییس پلیس امنیت اقتصادی تهران بزرگ در پایان با تاکید بر اینکه برخورد پلیس امنیت اقتصادی با مخلان نظم و امنیت اقتصادی کشور تعطیل نشده و ادامه خواهد داشت، اظهارکرد: پلیس امنیت اقتصادی تهران بزرگ در هماهنگی با دیگر دستگاه های مسئول اقدامات خود را برای تامین امنیت سرمایه گذاری اقتصادی در کشور ادامه خواهد داد.

ایسنا

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا