اخبار

شمارش معکوس برای انتشار اوراق سلف استاندارد پی وی سی پتروشیمی آبادان ‏

بسپار می نویسد، اوراق سلف استاندارد پی وی سی شرکت پتروشیمی آبادان برای تامین سرمایه در گردش این شرکت از شنبه هفته آینده از طریق بورس کالای ایران منتشر می شود. 


به گزارش «پایگاه خبری بورس کالای ایران»، عرضه اولیه اوراق سلف استاندارد PVC شرکت پتروشیمی آبادان به روش ” عرضه گسترده با قیمت ثابت” تا سقف ۹۵۰۰ تن و با قیمت ۲۶.۳۱۶ ریال به ازای هر کیلوگرم ( ۱۳.۱۵۸.۰۰۰ ریال به ازای هر قرارداد) ، از طریق شبکه کارگزاران بورس کالای ایران در روز شنبه مورخ ۹ آبان ماه سال جاری انجام می شود و معاملات ثانویه آن از تاریخ ۲۳ آبان ماه سال جاری لغایت ۹ آبانماه سال ۹۵ ادامه می یابد. 

معاملات قراردادهای سلف موازی در دو مرحله “عرضه اولیه” و “معاملات ثانویه” صورت می‌پذیرد. بدین معنی که عرضه‌کننده در مرحله “عرضه اولیه” کل دارایی پایه را در قالب عرضه گسترده به خریدارن عرضه می‌کند. 

پس از عرضه اولیه، معاملات وارد مرحله “معاملات ثانویه” می‌شود که طی آن مشتریانی که قبلا در عرضه اولیه اقدام به خرید دارایی در قالب سلف استاندراد نموده‌اند می‌توانند در نقش فروشنده، اقدام به فروش آن نمایند. 

معاملات عرضه اولیه 

عرضه اولیه به روش عرضه گسترده با قیمت ثابت صورت می پذیرد. حجم عرضه اولیه حداکثر ۱۸.۰۰۰ تن است به شرط آنکه ارزش کل اوراق از ۵۰۰.۰۰۰ میلیون ریال بیشتر و کمتر نباشد. عرضه اولیه در دو نوبت ۹ و ۲۳ آبان ماه ۹۴ و در هر نوبت، اوراق به ارزش ۲۵۰.۰۰۰ میلیون ریال عرضه می گردد. اندازه هر قرارداد یک برگه معادل ۰.۵ تن بوده و سقف حجم هر سفارش نامحدود می باشد. مدت قرارداد یکسال از تاریخ عرضه اولیه است. 

معاملات ثانویه 

معاملات ثانویه از طریق شبکه کارگزاران دارای مجوز معاملات سلف استاندارد و بر اساس ضوابط بورس کالا، ۱۰ روز پس از پایان مهلت عرضه اولیه در هر نوبت صورت می پذیرد. بازارگردان، در طول دوره عمر اوراق موظف است ضمن عملیات بازارگردانی، تقاضاهای فروش این اوراق را در حداقل قیمت تضمین شده( قیمت اوراق در عرضه اولیه بعلاوه ۲۳ درصد سود سالیانه و روزشمار) برای هر برگه و بر اساس دستورالعمل معاملات کالا و اوراق بهادار مبتنی بر کالا در بورس کالای ایران، خریداری نموده و تقاضاهای خرید اوراق موازی استاندارد موضوع این امیدنامه را نیز تا سقف اوراق در اختیار به متقاضیان آن عرضه نماید. 

نقد شوندگی اوراق قبل از سررسید 

شرکت های تامین سرمایه ملت و تامین سرمایه آرمان به عنوان بازارگردان بر اساس مدل تضمین حداقل قیمت، نقدشوندگی اوراق سلف پی وی سی را قبل از سررسید تعهد کرده و در طی دوره معاملات ، اوراق مذکور را با نرخ ۲۳ درصد به صورت سالانه و روزشمار بعلاوه قیمت اوراق در عرضه اولیه، بازخرید می کنند. 

اوراق سلف استاندارد پی وی سی شرکت پتروشیمی آبادان 

اوراق سلف استاندارد پی وی سی شرکت پتروشیمی آبادان 

نوع اوراق 

دارایی پایه 

با نام، قابل معامله در بورس کالا معاف از مالیات 

پی وی سی گرید GRADE ۶۵ پتروشیمی آبادان 

بازدهی اوراق 

بازدهی اوراق در سررسید: ۲۴ % الی ۲۷.۵ % بازدهی روزشمار تا قبل از سررسید: ۲۳% 

ضامن 

متعهد خرید در عرضه اولیه و بازارگردان 

شرکت سرمایه گذاری نفت، گاز و پتروشیمی تامین 

شرکت تامین سرمایه شرکت تامین سرمایه آرمان 

تاریخ شروع عرضه اولیه 

تاریخ شروع معاملات ثانویه 

۱۳۹۴/۰۸/۰۹ 

۱۳۹۴/۰۸/۲۳ 

تاریخ پایان عرضه اولیه 

تاریخ پایان معاملات ثانویه 

۱۳۹۴/۰۸/۰۹ 

۱۳۹۵/۰۸/۰۹ 

اندازه قرارداد 

قیمت عرضه (ریال به کیلوگرم) 

یک برگه معادل ۰.۵ تن 

۲۶.۳۱۶ 

حجم کل عرضه اولیه 

حداکثر ۱۸.۰۰۰ تن به شرط آنکه ارزش کل اوراق از ۵۰۰.۰۰۰ میلیون ریال بیشتر و کمتر نباشد. عرضه اولیه در دو نوبت ۹ و ۲۳ آبانماه ۹۴ و در هر نوبت، اوراق به ارزش ۲۵۰.۰۰۰ میلیون ریال عرضه می گردد.


نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا