اقتصاد و مدیریت

شش راهبرد اساسی برندینگ برای کارآفرینان

بسپار می نویسد، بسیاری از کارآفرینان استارتآپ به برندینگ به مثابه هزینه غیرضروری نگاه میکنند. هزینه های موجود، دستمزدها و هزینه های کسب و کار، در حال حاضر بودجه زیادی را طلب میکنند، بنابراین چرا باید در برندینگ سرمایه گذاری کنیم؟

 

در واقع، برندینگ می‌تواند موفقیت بلندمدت کسب و کار شما را تعیین کند. به گفته فوربس، محصولات می‌توانند از رده خارج و منسوخ شوند، اما برندی قابل اعتماد می‌تواند باقی بماند. بنابراین، برند شما درک مشتری از کیفیت محصولات و خدمات شما را تعیین می‌کند.
به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از دریک آنلاین، استراتژی برندینگ شما باید جزء جدایی‌ناپذیر طرح اولیه کسب و کار شما باشد. این روند باید بر طراحی تبلیغات، ساخت وب‌سایت، تعامل با مشتریان و صرف هزینه بازاریابی موثر باشد. اگر شما کارآفرینی نوپا محسوب می‌شوید، این شش نکته می‌تواند به شما کمک کند:
۱- جاویژه‌ای خاص از بازار را هدف قرار دهید
محصولات و خدمات شما می‌توانند برای انواع پایگاههای مشتری مفید باشند، اما محدود نمودن مخاطبان می‌تواند مزایای خاص خود را داشته باشد.
این روند می‌تواند از طریق شناسایی کلیدواژگان مفید برای هدف قراردادن با SEO موجب صرفه جویی در هزینه‌های هدر رفته بازاریابی شود، یعنی برترین معیارهای مخاطبین برای پرداخت به ازای هر کلیک تبلیغات و مناسب‌ترین کانال‌های بازاریابی دیجیتال شود.
تا آنجا که ممکن است هنگام تعریف مشتریان خود خاص باشید. حداقل درآمد آنها چقدر است؟ کجا زندگی می‌کنند؟ چگونگی تعامل آنها با رسانه اجتماعی چگونه است؟ رده سنی آنها چقدر است؟
۲- سازگار باشید
جان برتینو، مدیرعامل موسسه The Agency Guy یا TAG را بسیاری می‌شناسند. TAG با انواع شرکت‌ها در زمینه طرح‌های تجاری و برندینگ مشاوره می‌نماید. در زمینه سازگاری، وی معتقد است که «سازگاری موجب ایجاد تفاوت بین برند خوب و برند عالی می‌شود. اینها موجب حفظ اعتماد می‌شود. ما به همه شرکت‌ها توصیه می‌کنیم که برندینگ را جدی بگیرند و بر دستورالعمل‌های درحال توسعه استاندارد برند برای اطمینان از سازگاری گسترده شرکت سرمایه‌گذاری کنند.
۳- صادق باشید
برخی استارت‌آپ‌ها از تاکتیک‌های بازاریابی گروهی استفاده می‌کنند، برای نمونه خود را به عنوان طرفداران انرژی پاک نشان می‌دهند. البته این کار موثر نخواهد بود مگر اینکه به محصولات و خدمات شما مرتبط باشند.
۴- حضور آنلاین قدرتمندی داشته باشید
تبلیغات دیجیتال مزایای بی‌شماری برای برندهای استارت‌آپ به همراه دارند. آنها هنگامی که به درستی استفاده شوند، بازده استثنایی بر سرمایه‌گذاری خواهند داشت.
Payper نقاط فروش شما را به هزاران مشتری بالقوه معرفی می‌کند. رسانه اجتماعی موجب می‌شود تا روزانه با مخاطبان در ارتباط باشید. بهینه‌سازی موتور جستجو می‌تواند ترافیک عادی بدون جذب بازدیدکنندگان از آگهی‌های فروش ایجاد کند.
تمام این ابزارهای بازاریابی باید یکنواخت باشد. تا آنجا که ممکن است از فونت‌ها، شعار، آرم و رنگ‌های یکسان استفاده کنید تا مردم با نام تجاری شما خو بگیرند.
۵- زمان استخدام یک متخصص را بدانید
حتی اگر بودجه بازاریابی هم در اختیار داشته باشید، هر کارآفرین می‌خواهد تا آنجا که ممکن است هزینه‌ها را کاهش دهد. در مورد استارت‌آپ‌ها، این روند اغلب مستلزم جستجو و تکمیل کارهای نامانوسی مانند تدوین طرح کسب و کار، اظهارنامه‌های مالیاتی، بازاریابی رسانه اجتماعی و دیگر فرآیندها است.
با وجود این، ممکن است تلاش شما برای انجام تمام کارها توسط خودتان چندان هم به صرفه نباشد. برای نمونه، اگر وب‌سایتتان را بدون کمک متخصصین بازاریابی ایجاد کنید ممکن است برای راه‌اندازی SEO به طراحی مجدد آن نیاز داشته باشید.
از سوی دیگر اگر از مشاوره سازمان تجاری کمک بگیرید، می‌توانید وب سایت خود را بهینه‌سازی کنید و از مزایای SEO بابت راه‌اندازی روزانه آن بهره‌مند شوید.
علاوه بر بازاریابی دیجیتال، باید کمک‌های حرفه‌ای در زمینه مالیات را هم مدنظر داشته باشید. حسابدار صرفاً نمی‌تواند به شما در اجتناب از ممیزی بالقوه کمک کند، اما او می‌تواند مواردی که شما بدان توجهی نداشتید را هم حذف کند که این امر برای شما صرفه جویی مالی به همراه دارد.
۶- دریافت بازخوردها
مخاطبان در مورد لوگوی شما چه فکری می‌کنند؟ نظر آنها راجع به وب‌سایت و شعارتان چیست؟
به بازدیدکنندگان از وب‌سایتتان فرصتی برای تکمیل نظرسنجی کوتاه بدهید. نظرات آنها را راجع به رسانه اجتماعی جویا شوید. بازخورد مخاطبین شما نه تنها موجب بهبود راهبرد برند شما می‌شود شلکه می‌تواند به شما در بهبود خدمات و محصولاتتان کمک کند.
برندینگ می‌تواند موفقیت کسب و کارتان را تعیین کند
بسیاری از کارآفرینان توجهی به برندینگ ندارند اما در طولانی مدت، راهبرد برند شما می‌تواند موفقیت یا ناکامی کسب و کار شما را تعیین کند. اگر تبلیغات شما همخوانی نداشته باشد، مشتریان با برند شما خو نخواهند گرفت. اگر مخاطبین هدف شما بیش از حد گسترده باشد، در نتیجه پول هنگفتی را بابت تبلیغات هدر داده‌اید.
همیشه با مشتریانتان صادق باشید و ترسی از مشاوره با متخصصین نداشته باشید. این نکات می‌تواند مخاطبین شما را گسترش دهد و به جذب مشتریان کمک کرده و مبنایی برای موفقیت طولانی مدت شرکت شما باشد.

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا