اخبار

شرکت Covestro مجوز EU برای تبدیل گازهای پسماند به پلی ال ها را دریافت کرد

گروه ترجمه و تولید محتوا در بسپار می نویسد، استفاده از دی اکسید کربن و سایر گازهای پسماند به عنوان منبع جدیدی از مواد خام به عنوان یکی از موضوعات مهم روز در اروپا شناخته می شود. انجمن جدیدی متشکل از 14 عضو از هفت کشور به رهبری شرکت Covestro تصمیم بر آن دارند تا حجم عظیم گازی که از صنعت استیل متصاعد می شود را برای ساخت پلاستیک ها به موثرترین شکل ممکن مورد استفاده قرار دهند. این کار تا حدود زیادی می تواند از مصرف نفت خام بکاهد. این پروژه با نام Carbon4PUR حمایت مالی را از اتحادیه اروپا دریافت کرده است.

مسئول بخش نوآوری، بازاریابی و فروش شرکت Covestro آقای Markus Steilemann می گوید:” ما همگی به همراه یکدیگر در مسیر ایجاد یک نوآوری بسیار حائز اهمیت هستیم. گاز پسماند ترکیبی متصاعد شده از صنعت استیل سازی می تواند کربن بسیار زیادی را برای فرآیندهای شیمیایی تامین نموده و در تولید مواد عایق و پوشش ها مورد استفاده قرار دهد.”

اتحادیه ی اروپا از پروژه ی Carbon4PUR تحت SPIRE که مختص پروژه های نوآور و بهره وری انرژی می باشد، استفاده نموده است. به پروژه ی مذکور حدود 4 میلیون یورو به مدت سه سال اختصاص داده شده است.

در این پروژه هدف بر این است که مخلوطی از دی اکسید کربن و مونواکسید کربن که حین تولید استیل ایجاد می گردند، برای ساخت پلی ال ها مورد استفاده قرار گیرد. پلی ال ها موادی کلیدی برای عایق های پلی اروتان پایه و پوشش ها می باشند که عمدتا از منابع نفت خام تامین می شوند.

مخلوط گاز تحت یک فرآیند شیمیایی کاتالیزگری مستقیما به واحدهای سازنده و یا مواد واسطه ی پلی اورتان ها تبدیل می شود. این کار میتواند اثر حضور کربن و تاثیرات آن بر کره ی زمین و تغییرات اقلیمی و آب و هوایی را تا 20 الی 50 درصد کاهش داد. 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا