اخبار

شرکت BASF به دنبال گسترش صنایع پایین دستی در هند و جنوب شرق آسیا

بسپار می نویسد، شرکت BASF قصد دارد تا با سرمایه گذاری های جدید در آسیا و اقیانوسیه در زمینه صنایع پایین دست پتروشیمی دامنه فعالیت های خود را گسترش دهد.



به گزارش نیپنا به نقل (ICIS)، شرکت آلمانی BASF قصد دارد طی سال های 2020-2016 در مجموع 3.5 میلیارد یورو برای ساخت واحد های شیمیایی در آسیا و اقیانوسیه سرمایه گذاری کند، این سرمایه گذاری در ادامه سیاست این شرکت برای عرضه 75 درصد محصولات مورد نیاز این بازارها از طریق واحدهای تولیدی محلی است.

بر اساس این گزارش، با توجه به سیاست استفاده از شبکه تولید بومی، شرکت آلمانی سازنده مواد شیمیایی در حال حاضر توانسته 55 درصد از بازار آسیا و اقیانوسیه را در اختیار داشته باشد که این میزان با سرمایه گذاری 3 میلیارد یورویی این شرکت از سال 2012 تا 2016 به دست آمده است.

سانجیو گاندی عضو هیات اجرایی منطقه در میزگرد سرمایه گذاری در مورد این سیاست شرکت BASF گفت: چالش ما باید متناسب با نیاز بازار باشد. بر همین اساس تلاش می کنیم تا صنایع پایین دست را در سراسر هند، جنوب شرق آسیا، چین و بقیه شمال شرق آسیا گسترش دهیم. 

وی افزود : اقداماتBASF در صنایع پایین دست پتروشیمی و تولید محصولات پایه مانند الفین، آروماتیک و خط تولید محصولات میانی برای تولید محصولات تخصصی تر با هدف پر کردن تمامی زنجیره ارزش بر پایه تولید منطقه ای بوده است. با وجود اینکه در چین به دلیل تولید مازاد دچار مشکل شدیم اما تکنولوژی ها و ظرفیت بالای تولید برای مقابله با اثرات منفی به ما کمک کرد و 46 درصد از فروش محصولات BASF در منطقه آسیا و اقیانوسیه در سال 2015 بازار چین بوده است.

گاندی ادامه داد: میزان رشد فروش محصولات شرکت پتروشیمی BASF در آسیا مطابق با پیش بینی های شرکت نبوده است. میزان کاستی در آمد پیش بینی شده شرکت از سال 2012 در حدود یک میلیارد یورو به دلیل توقیف و بسته شدن طرح ها بوده است. 

بر پایه این گزارش، تامین کالا و نوسان های قیمت بر فروش شرکت تاثیر داشته است اما ما با توجه به تامین زنجیره ارزش توانستیم در سال 2015 در حدود 70 درصد از گردش مالی شرکت را از تولید محصولات مورد استفاده در صنایع کشاورزی تامین کنیم.

استفان کوترید رییس شرکت BASF در چین نیز اظهارکرد: توسعه پایدار مهمترین عامل برجسته شدن ما در صنعت است. نیاز مشتریان ما روز به روز پیچیده تر می شوند. شاید رشد صنایع جدید در چین متاثر از بازارهای نهایی مانند ساخت و ساز، خودرو و الکترونیک باشد اما BASF معتقد است که عامل اصلی رشد همچنان متاثر از مصارف فردی است و بر اساس همین نیاز های فردی می توانیم بازار مصرف را تامین کنیم. 

استفان کوترید در مورد سرمایه گذاری های شرکت BASF در آسیا گفت: این شرکت قصد دارد تا در کوان تان مالزی نیز تا سال 2020 سرمایه گذاری کند. طرحهای سرمایه گذاری تا سال 2018 مشخص شده است اما در حال حاضر روی پروژه هایی که در سالهای 2019 و 2020 تاسیس خواهد شد در حال مذاکره هستیم و نمی خواهیم دوباره به مشکل تولید مازاد دچار شویم. 

این گزارش می افزاید: شرکت آلمانیBASF تنها شرکت غربی در میان 10 شرکت شیمیایی در آسیا است که فروش محلی دارد. گردش مالی آن در منطقه در حدود 12.3 میلیارد یورو و با در نظر گرفتن فروش نانجینگ در چین در حدود 14.5 میلیارد یورو است که از این میزان 0.9 میلیارد یورو برای مالیات و استهلاک و تعمیرات هزینه می شود.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا