اخبار

شرکت های Siemens و EVONIK در یک پروژه ی مشترک برای تبدیل دی اکسید کربن به مواد شیمیایی مفید همکاری می کنند

گروه ترجمه و تولید محتوا در بسپار/ ایران پلیمر می نویسد، شرکت های Evonik و Siemens تصمیم دارند طی پروژه ای مشترک از الکتریسیته ی منابع تجدید پذیر و باکتری ها استفاده کرده و دی اکسید کربن را به مواد شیمیایی ویژه تبدیل نمایند. هر دو شرکت در حال تحقیق روی برق کافت و فرآیندهای تخمیری طی یک پروژه ی مشترک بوده که آن را Rheticus نام گذاری کرده اند. این کلمه مخفف واژه های لاتین Joint research project launched evonik-green-project Joint Research Project می باشد. 
این پروژه چندی است که آغاز به کار کرده و طی 2 سال آینده به اتمام خواهد رسید. اولین واحد مشترک این پروژه تا سال 2021 در مرکز تولیدی Evonik واقع در Marl کشور آلمان آغاز به کار خواهد کرد. این واحد محصولاتی از قبیل بوتانول، هگزانول و هر دو خوراک پلاستیک های خاص و مکمل های مواد غذایی را تولید خواهد نمود.
قدم بعدی این پروژه ایجاد یک واحد تولیدی با ظرفیتی بالغ بر 20000 تن در سال خواهد بود. پتانسیل های دیگری نیز برای تولید مواد شیمیایی خاص و یا سوخت وجود دارد. حدود 20 دانشمند از هر دو شرکت در این پروژه مشغول به کار هستند.
طی این پروژه ی مشترک فناوری برق کافت توسط شرکت Siemens آورده شده است. این فناوری اولین قدم در راستای تحقق این پروژه ی مشترک محسوب شده چراکه دی اکسید کربن و آب را با استفاده از الکتریسیته به هیدروژن و مونو اکسید کربن تبدیل می نماید. در این پروژه سهم شرکت Evonik آوردن فرآیند تخمیر می باشد. طی این فرآیند گازهای حاوی مونواکسید کربن به محصولات مفیدی تبدیل می شوند. این کار توسط فرآیندهای متابولیستی با کمک میکروارگانیسم های خاص صورت می گیرد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا