اخبار

شرکت های دانش بنیان با کمک دولت به نمایشگاه های خارجی می روند/ جزییات و شرایط را ببینید

بسپار می نویسد، در راستای حمایت از ورود محصولاتِ شرکت‌های دانش‌بنیان به بازارهای صادراتی جدید، بخشی از هزینه‌های حضور این شرکت‌ها در نمایشگاه‌های خارج از کشور توسط معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری پرداخت می شود.

این حمایت در راستای معرفی توانمندی‌های شرکت‌ها و به منظور توسعه بازار صادرات محصولات شرکت‌های دانش‌بنیان، گسترش سهم بازار کالاها و خدمات صادراتی کشور در حوزه‌های با فناوری بالا و زمینه‌سازی برای ورود مناسب شرکت‌های دانش‌بنیان در بازارهای بین‌المللی تدوین شده است.
 
شرایط استفاده از حمایت
حمایت‌های موضوع این دستورالعمل به متقاضیانی تعلق می‌گیرد که:
v   مجوزهای بین‌المللی سیستمی (مانند ISO, GMP و ..) و مجوزها و تائیدیه‌های بین‌المللی محصول (مانند CE و CoC و … ) را دریافت کرده باشند؛
v   مجوزهای لازم را اخذ نموده باشند (مثل مجوز وزارت بهداشت در حوزه دارو، لوازم پزشکی و …)؛
v   محصول در بازار داخل عرضه شده باشد؛
v   حضور در نمایشگاه در چهارچوب برنامه صادراتی شرکت باشد؛
v   زیرساخت‌های اولیه جهت ورود به بازار بین‌المللی مانند وب‌سایت، بروشور و کاتالوگ به زبان بازار هدف و … را دارا باشند.
– در صورت حضور کریدور به صورت پاویون، انتخاب شرکت‌ها با توجه به اولویت و شرایط نمایشگاه بر اساس توانمندی شرکت‌ها صورت می‌پذیرد.
– شرکت‌ موظف است نسبت به تزئین و آراستن غرفه/ بخش خود به نحو شایسته اقدام نموده و در این راستا از حداکثر امکانات خود استفاده نماید.
 
– مبلغ حمایت
– 70 درصد هزینه اجاره، ساخت غرفه و حمل و نقل کالای نمایشگاهی در هر سال تا سقف 100 میلیون ریال بصورت بلاعوض و یا 100% کل هزینه‌ها که مورد تایید کریدور قرار گرفته است بصورت تسهیلات قرض‌الحسنه پرداخت می‌شود. تشخیص تخصیص اعتبار بصورت بلاعوض یا تسهیلات بر عهده کریدور می‌باشد.
– در نمایشگاه‌هایی که کریدور در قالب پاویون ملی هماهنگی آنرا انجام می‌دهد؛ جزییات میزان حمایت بر مبنای برنامه نمایشگاه اعلام خواهد شد.
– سقف حمایت از شرکت‌های دانش‌بنیان دارای صادرات بالاتر از 10 میلیارد ریال در سال، با ارائه مستندات و مدارک رسمی مانند برگه سبز گمرکی و سایر مستندات مبنی بر صادرات، 300 میلیون ریال در سال می‌باشد.
– در صورتی که کریدور در نمایشگاهی به عنوان پاویون ایران حضور داشته باشد، حمایت از شرکت‌هایی که خواهان حضور در نمایشگاه خارج از پاویون ایران هستند، امکان‌پذیر نخواهد بود.
– شرکتی که بیش از دو بار قصد حضور در یک نمایشگاه خارجی مشخص (که توسط کریدور برنامه‌ریزی می‌شود) را دارد، میزان حمایت‌ها برای بار دو به 30% و برای دفعات بعدی به میزان 20% از هزینه‌ها تا سقف 100 میلیون ریال محاسبه خواهد شد.
– شرکت‌هایی که به تفاهم‌نامه‌ها و قرارداد‌های منعقد شده در نمایشگاه‌های خارجی تا پیش از برگزاری نمایشگاه سال بعد عمل نموده که منجر به صادرات کالا/خدمات شود، برای حضور در نمایشگاه خارجی بعدی، مشمول 20% حمایت بیشتر، نسبت به سقف دستورالعمل خواهند بود.
 
– گردش کار
– شرکت متقاضی می‌بایست حداقل 4 ماه پیش از برگزاری نمایشگاه خارجی درخواست مکتوب خود را مبنی بر حضور در نمایشگاه‌ به‌همراه خلاصه‌ای از اهمیت و سوابق نمایشگاه به کریدور ارسال نماید.
– در صورت تائید کریدور مبنی بر حمایت از شرکت، میزان حمایت‌ها پس از حضور متقاضی در نمایشگاه، بازگشت و ارایه مستندات و مدارک زیر و بررسی توسط کریدور، پرداخت خواهد شد.
–         بلیط هواپیما یا کارت پرواز؛
–         گواهی حضور در نمایشگاه؛
–         اسناد مثبته مالی مبنی بر پرداخت وجوه (در صورت پرداخت اینترنتی وجوه، ارائه رسید معتبر از مرجع دریافت کننده وجه به صورت تفکیکی)؛
–         ارائه گزارش تفصیلی نمایشگاه حداکثر یک ماه پس از اتمام نمایشگاه بر اساس قالب تعیین شده در کریدور؛
تکمیل فرم اطلاعات و آمار صادراتی شرکت‌ها بر اساس قالب تعیین شده توسط کریدور.

جهت کسب اطلاعات بیشتر با شماره تلفن 63103113-021 تماس حاصل فرمایید.

منبع: کریدور توسعه صادرات و تبادل اطلاعاتی


نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا