اخبار

شرايط پذيرش بدون آزمون در موسسه پژوهشی علوم و فناوری رنگ و پوشش اعلام شد

بسپار می نویسد، موسسه پژوهشی علوم و فناوری رنگ و پوشش، شرايط پذيرش بدون آزمون برگزيدگان علمی در مقطع کارشناسی ارشد و دکترا در سال 1396 را اعلام نمود. 

دانشجویان و فارغ‌التحصیلان 10 دانشگاه برتر كشور در مقطع کارشناسی رشته‌های مجاز به شركت در آزمون دوره‌های ذیل در صورت احراز شرایط قید شده می‌توانند بدون شرکت در آزمون ورودی دوره کارشناسی ارشد در مقطع کارشناسی ارشد رشته‌های مهندسی رنگ- صنایع رنگ، برگزار شده در موسسه پژوهشی علوم و فناوری رنگ و پوشش ادامه تحصیل دهند:

شرایط پذیرش عبارت است از احراز شرایط ذیل:

1- دانشجویان پس از 7 نیمسال تحصیلی با گذراندن حداقل 115 واحد درسی یا 6 نیمسال تحصیلی با گذراندن حداقل 110 واحد درسی و یا سه چهارم واحدهای درسی تا پایان نیمسال 6 به لحاظ میانگین كل جزو ده درصد برتر دانشجویان هم رشته و هم ورودی خود باشند.
2- حداكثر در مدت هشت نیمسال تحصیلی دانش آموخته شوند.
3- پذیرش دانشجویان جهت سال تحصیلی، بلافاصله پس از دانش آموختگی و صرفاً برای یك بار امكان پذیر است.
4- پذیرش در همان رشته تحصیلی یا رشته­ های تحصیلی مرتبط با آن به تشخیص گروه آموزشی و تائید شورای آموزشی مؤسسه امكان­پذیر است.
5- مؤسسه اختیار دارد متقاضیانی را كه در طول شش نیمسال تحصیلی دانش­آموخته شوند و به لحاظ میانگین كل در مقایسه با دانشجویان هم رشته و هم ورودی خود جزو ده درصد برتر باشند، به صورت مازاد بر ظرفیت پذیرش بدون آزمون در دوره كارشناسی ارشد همان سال پذیرش كند.
6- مؤسسه اختیار دارد درخواست دانشجویانی كه طول مدت تحصیلشان به دلایلی خارج از اختیار خود (مانند بیماری،‌ ماموریت والدین یا همسر و یا به دلیل زایمان)، حداكثر دو نیمسال تحصیلی بیش از مدت مجاز مذكور در این آئین نامه بشود را پس از تائید كمیسیون موارد خاص دانشگاه محل تحصیل،‌ برای استفاده از تسهیلات این آئین نامه بررسی كند.
7- مؤسسه اختیار دارد برگزیدگان رتبه­های اول تا پانزدهم نهایی المپیادهای علمی- دانشجویی را برای ورود به همان رشته یا رشته­های مرتبط به تشخیص شورای عالی برنامه ریزی آموزشی وزارت، با ارائه معرفی نامه از دبیرخانه المپیاد،‌ به صورت مازاد بر ظرفیت پذیرش با آزمون پذیرش كند.
8- تغییر رشته یا محل تحصیل افراد پذیرفته شده بر اساس این آئین نامه،‌ مجاز نیست.
9- دانشجویان می­بایست حداكثر تا تاریخ 31/06/96 فارغ­التحصیل شوند، در غیر اینصورت پذیرش آنان لغو خواهد شد.
10- هر دانشجو صرفاً‌ می­تواند نسبت به اخذ پذیرش نهایی از یك دانشگاه اقدام نماید.

دانشجویان و فارغ‌التحصیلان 10 دانشگاه برتر كشور در مقطع کارشناسی ارشد رشته‌های مجاز به شركت در آزمون دوره‌های ذیل در صورت احراز شرایط قید شده می‌توانند بدون شرکت در مرحله اول آزمون ورودی، در مقطع دکترا آموزشی – پژوهشی رشته مهندسی رنگ در موسسه پژوهشی علوم و فناوری رنگ و پوشش ادامه تحصیل دهند:

شرایط پذیرش عبارت است از:

1- دانشجویان انتخابی از بین دانش آموختگان دوره كارشناسی ارشد داخل(مورد تائید وزارت علوم، تحقیقات و فناوری) و یا دانشجویان دوره كارشناسی ارشد داخل كه تا پایان شهریورماه سال درخواست پذیرش دانش آموخته شوند، می­باشند.
2- بیش از دو سال از تاریخ دانش آموختگی متقاضی نگذشته باشد.
3- كسب حداقل 60 امتیاز از فعالیت­های آموزشی- پژوهشی و مصاحبه؛
4- داشتن میانگین كل 16 در دوره كارشناسی و میانگین 17 (بدون احتساب نمره پایان نامه) در دوره كارشناسی ارشد (یا میانگین همتراز شده هر یك از دوره­های مذكور طبق دستورالعمل مصوب شورای تحصیلات تكمیلی دانشگاه)؛
5- كسب حداقل نمره 50 از آزمون زبان(MCHE یا معادل آن در سایر آزمونها) قبل از آزمون جامع دكتری؛
6- پذیرش افراد واجد شرایط در همان رشته تحصیلی یا رشته­ های تحصیلی مرتبط با رشته تحصیلی دوره كارشناسی ارشد متقاضی، به تشخیص گروه آموزشی و تائید شورای آموزشی مؤسسه امكان­پذیر است.
*** متقاضیان محترم واجد شرایط می‌توانند درخواست خود بانضمام رزومه و مدارک و مستندات مربوطه و تكمیل شده فرمهای پیوست را حداکثر تا پایان وقت اداری روز دوشنبه مورخ 01/03/96 به تحصیلات تکمیلی موسسه تحویل نمایند. 

[EasyDNNnewsLink|99]                                                                           [EasyDNNnewsLink|98]

علاقه مندان جهت کسب اطلاعات بیشتر با  شماره 22969777 – 021 تماس حاصل نمایند. 

منبع:موسسه پژوهشی علوم و فناوری رنگ و پوشش

 

[EasyDNNnewsLink|97]

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا