اخبار

سود 2 میلیارد دلاری سابک در سه ماه سوم 2021

بسپار/ایران پلیمر شرکت پتروشیمی سابک عربستان با اعلام سوددهی 2 میلیارد دلاری در سه ماه دوم 2021 پیش‌بینی کرد این روند در نیمه دوم ادامه می‌یابد.

به نقل از خبرگزاری رویترز از دوبی، شرکت سابک از ثبت سود 2 میلیارد دلاری در سه ماه دوم سال جاری میلادی خبرداد و اعلام کرد: انتظار می‌رود با توجه به تقاضای پایدار و افزایش قیمت‌های جهانی نفت خام، عملکرد مطلوبش در نیمه دوم امسال هم ادامه یابد.

سابک، چهارمین شرکت پتروشیمی جهان از نظر مقدار فروش و ارزش دارایی، در سه ماه دوم 2021 موفق به سوددهی 7 میلیارد و 640 میلیون ریالی (2 میلیارد دلار) شده است، در حالی که در دوره مشابه پارسال این شرکت با زیان 2 میلیارد و 200 میلیون دلاری روبه‌رو شده بود.

سوددهی سابک از رقم 6 میلیارد و 100 میلیون ریالی پیش‌بینی شده توسط 6 تحلیگر رفینیتیو فراتر رفت.

یوسف البیانیان، مدیرعامل سابک، در یک کنفرانس خبری مجازی در این باره گفت: میانگین قیمت‌های فروش بیش از 10 درصد افزایش یافت و این موضوع در پی افزایش قیمت‌های جهانی نفت خام و شرایط مطلوب تقاضا پدید آمده است، از این رو ما انتظار داریم نیمه دوم سال 2021 اوضاع مشابه نیمه نخست امسال باشد.

فروش سابک در سه ماه دوم امسال با 72.3 درصد افزایش نسبت به دوره مشابه پارسال به 42 میلیارد و 400 میلیون ریال رسید، در حالی که این رقم در سه ماه دوم 2020، 24 میلیارد و 600 میلیون ریال بود.

مدیرعامل سابک، که 70 درصد سهامش متعلق به شرکت دولتی نفت سعودی آرامکو عربستان است، بدون اشاره به جزئیاتی تصریح کرد: این شرکت همچنان بر بازارهای عربستان و در کنار آن آمریکا، چین و آفریقا، مناطقی که در حال رشد هستند، تمرکز دارد.

سابک پیش‌تر در ارائه گزارش خود به سازمان بورس عربستان موسوم به تداول اعلام کرده بود که عملکردش در سال 2021 نسبت به سال 2020 مطلوب‌تر خواهد بود و انتظار می‌رود که با توجه به افزایش قیمت نفت و هزینه‌های اولیه، در عین حال محدودیت عرضه و افزایش ظرفیت‌های جدید پتروشیمی، حاشیه‌ سودش با وجود تعدیل، مطلوب باقی می‌ماند.

سابک اعلام کرد که قصد ندارد بازار بدهی‌ها را تحت تاثیر قرار دهد زیرا وضع مالی‌اش اکنون با ثابت است.

نیپنا 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا