اخبار

سعید صبوری: قطعه سازان با ۱۰ هزار میلیارد تومان جانی دوباره می گیرند

بسپار/ ایران پلیمر عضو انجمن صنایع همگن نیرومحرکه و قطعه سازی، سعید صبوری پیشنهاد کرد که در صورت تزریق 10 هزار میلیارد تومان به ایران خودرو و سایپا و تمرکز بر پرداخت بدیهی به قطعه سازان ظرف مدت 30 روز، قطعه سازان این توان را خواهند داشت که تا پایان اسفندماه به خط تولید برگردند و تولید روزانه 1500 دستگاه خودرو را پشتیبانی کنند. 

وی در گفت و گو با پایگاه خبری عصر خودرو با تاکید بر اینکه افزایش قیمت خودرو و اصلاح قیمت ها هم اکنون نوشدارو پس از مرگ سهراب این صنعت است، گفت: به دلیل انجام ندادن اقدامات در زمانی مفید هم اکنون به اندازه ای با زیان مواجه شده ایم که اقدامات جدید کارآمد نخواهد بود. 
او با بیان اینکه قطعه سازان زیان های اسف باری کرده اند تصریح کرد: قطعه سازان در حال حاضر مطالبات زیادی از خودروسازان دارند و خودروسازان هم توان بازپرداخت این مطالبات را ندارند. 

اگر قرار است مبلغی به خودروسازان پرداخت شود باید به صورت قاطع و طی مقرراتی خاص باشد و سهم قطعه ساز هم در آن مشخص شود. 

صبوری با اشاره به فعالیت شرکت های قطعه ساز با 30 درصد ظرفیت گفت: مطالبات قطعه سازان از خودرو سازان حدود 20 میلیارد تومان است اما قانونی وجود ندارد که برای پرداخت این بدهی به خودروساز فشاری وارد کند و در اصل این رقم زیان صرفا انباشه است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا