اخبار

ساخت ماشین آلات تولید و پخت لاستیک در یک واحد فناور

بسپار می نویسد، پژوهشگران کشور به فناوری‌های جدید سخت افزاری و نرم‌افزاری قطعات و قالب‌های صنعتی دست یافتند که به گفته آنها این توانمندی منجر به پاسخ‌دهی به بخش مهمی از نیازهای صنعت در حوزه ماشین‌آلات و قالب‌های صنعتی خواهد شد.

به گزارش ایسنا نرجس خاتون یزدان‌بخش، مجری طرح و مدیرعامل شرکت  همگرتوس ساخت قالب و ابزارهای دقیق را هدف اصلی مطالعات خود عنوان کرد و افزود: در این راستا توانستیم با بهره گیری از توان و نیروهای متخصص داخلی، فناوری‌های جدید سخت افزاری و نرم‌افزاری قطعات و قالب‌های صنعتی را تولید کنیم.

وی با اشاره به نقش ماشین آلات مدرن و پیشرفته CNC در ساخت تولیدات صنعتی خاطرنشان کرد: این سخت‌افزارها، با بکار گیری و استفاده از نرم افزارهای پیشرفته و رعایت استانداردهای بین‌المللی ساخت محصول استفاده می‌شوند.

یزدان‌بخش، از دریافت گواهینامه سیستم کیفیت ISO 9001:2000 و طراحی محصول از شرکت DNV خبر داد و یادآور شد: تاکنون در زمینه طراحی و ساخت ماشین‌آلات صنعتی و ربات‌های صنعتی موفقیت‌های قابل توجهی داشتیم؛ به طوری‌که این شرکت در سال‌های متوالی به عنوان واحد نمونه استانی و کشوری انتخاب شد.

وی به ساخت انواع قالب‌های تزریق قطعات لاستیکی خودرو مطابق نمونه‌های اروپایی اشاره کرد و گفت: این قالب‌ها شامل قالب‌های لچکی و قالب‌های آپارات پروفیل‌های لاستیکی خودرو شامل نوارهای دور در/شیشه و صندوق و قطعات لاستیکی و ضربه گیرهای خودرو هستند.

مجری طرح ساخت ماشین آلات تولیدی خطوط محصولات لاستیکی را از دیگر دستاوردهای تحقیقاتی خود نام برد و افزود: ماشین پخت پروفیل‌های لاستیکی با مذاب نمک، پرس تزریق لاستیک، ماشین‌آلات تکمیل پروفیل‌های لاستیکی اعم از برش و پانچ جزو ماشین‌آلات تولیدی ما هستند.

این فعال فناور، به دستگاه‌های میز ایندکس (میز گردان مدرج)، چسب روتاری (دورانی)، پرس آپارات (سر به سر)، چسب رولیک به عنوان تولیدات این شرکت در حوزه ماشین‌آلات اشاره کرد و افزود: میز ایندکس یکی از اجزای مهم در بسیاری از دستگاه‌های صنعتی و تولیدی است که برای موقعیت‌دهی دقیق در فرایندها استفاده می‌شود و ما با تکیه بر دانش بومی موفق به طراحی قطعات پیچیده این مکانیزم‌ها، با قابلیت‌های مناسب در کنار هزینه پایین آن شدیم.

وی با اشاره به کاربرد مکانیزم به کار برده شده در این دستگاه برای تبدیل حرکت دورانی یکنواخت به حرکت دورانی منقطع (ایندکسی) گفت: مهمترین برتری ایندکس‌های مکانیکی نسبت به نمونه‌های پنوماتیک و هیدرولیک دقت بالای تقسیمات، توان بالا و خطا ناپذیری و تکرارپذیری آن است و از موارد کاربرد این مکانیزم می‌توان به صنایع بسته‌بندی، خطوط مونتاژ، خطوط تولید و مونتاژ رباتیک، پرکن‌های خطوط صنایع غذایی و شیمیایی اشاره کرد.

یزدان‌بخش با اشاره به کاربرد دستگاه چسب رولیک در پوشش کاری قطعات صنعتی بوشی شکل به روش تماس غیر مستقیم، خاطرنشان کرد: در این دستگاه دو ایستگاه غلتکی با چهار غلتک، دو پمپ مجزا، دو کانال پخت مجزا، فیدر اتوماتیک و تخلیه اتوماتیک تعبیه شده که امکان انجام دو لایه پوشش را بلافاصله و پشت سر هم ممکن می‌کند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا